Avatar billede insanitygaming Nybegynder
01. november 2012 - 22:11 Der er 9 kommentarer

Hardware opgradering

Hej folkens.

Jeg har lige købt en lidt brugt stationær computer som jeg har tænkt at opgradere med ny hardware, men det er sådan at jeg ikke er helt så klog på hvad man skal vælge af hardware.
Min nuværende hardware:
CPU: ATI Radeon hd 2400 XT
RAM: 2,5gb
Mainbord: ASrock 939A785GMH/128M
GPU: AMD Athlon 64 X2 Dual core processor 4600+
Er der noget jeg har glemt? jeg vil gerne have noget der kan noget men samtidig til en fornuftig pris (lever på SU :P)
Spiller mest WoW og LoL, men regner med at begynde at spille GW 2 og WarZ med nogle venner så vil også gerne ha noget der kan køre det nogenlunde tilfredsstillende

Håber der er nogle der kan hjælpe :)
- IG
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2012 - 07:45 #1
du kan sasmmensætte dem her til venstre - der er indtil mange

http://www.mm-vision.dk/vishovedgruppe.asp?hovedgruppe=computer

du kan også gøre det her

http://shop.computerplanet.dk/itemGroupList/BÆRBAR_3343-4.html

m.v.h
Avatar billede insanitygaming Nybegynder
02. november 2012 - 08:45 #2
@treatmenice

Jeg tror du misforstod mit spørgsmål
Jeg leder ikke efter en helt ny pc, men hardware opgradering til min nuværende
- IG
Avatar billede alkazira Nybegynder
02. november 2012 - 11:54 #3
Hmm mangler lidt info :) - selvom du siger at du er på SU, kan det altså variere meget, hvad du villig til at smide efter sådan en opgradering. Ydremere kunne jeg godt tænke mig at vide hvad din nuværende strømforsyning levere, og om du skal have en SSD HDD eller beholde den gamle HDD?

Med hensyn til WOW skal det være på ultra i 25 mands, og hvad forventer du at den skulle kunne køre af settings i de andre spil?
Avatar billede insanitygaming Nybegynder
02. november 2012 - 16:58 #4
Får ca 2800kr i SU og er villig til at give en god del da jeg ikke rigtig har andre planer for de penge. har lige pt en Northq 4775-500BU 500 max watt strømforsyning og en Western digital 1200 120gb harddisk

Angående spil, så ville jeg foretrækker at have en fps på 25+ i 25mands på høj grafik, med andre spil er jeg tilfreds med medium til høj grafik

-IG
Avatar billede alkazira Nybegynder
02. november 2012 - 18:06 #5
Puha personligt ville jeg helt klart vente 2-3 måneder og spare lidt mere op, man kan få nogle builds til 5000 eller der omkring som du ville føle dig tilfreds med :) så hvis intet af det er defekt på nuværende tidspunkt ville jeg helt klart vente. Grunden til jeg siger dette er at du efter min overbevisning skal have en ny PSU (strømforsyning) der levere 600 watt. Siger dog ikke at det ikke kan lade sig gøre at opgradere for 2800. og jeg vil også gerne se hvad der kan laves inden for de rammer, vender tilbage når jeg lige får set på det :D
Avatar billede insanitygaming Nybegynder
02. november 2012 - 18:23 #6
Forventede hele ikke at det skulle ske med det samme men at de opgraderinger kom løbende så jeg ikk skulle til at købe f.eks et grafik kort til 1500kr for så købe et til 2.800kr. næste måned, hvis du kan følge mig :)

Siger tak for at du gider og bruge din tid på at hjælpe
- IG
Avatar billede alkazira Nybegynder
02. november 2012 - 18:31 #7
Kan godt følge dig, problemet kommer sig bare af dit bundkort er forholdvis gammelt, derfor ville jeg starte med det :) Men hvis du skal skifte bundkort skal du også skifte CPU + RAM og er faktisk i tvivl om det nyt bundkort vil understøtte dit nuværende grafikkort. Hvis man så skifter de dele er man ved at nå et punkt hvor man også skal til at overveje en ny PSU, kan du følge mig? ;)
Avatar billede alkazira Nybegynder
02. november 2012 - 18:36 #8
Men jo du kan godt starte med at købe et grafikkort, men det er også det eneste du kan købe forud for det andet, og for at være ærlig TROR jeg ikke du vil kunne mærke den store forskel i WOW før du får en ny CPU, da det faktisk er her WOW er mest belastende :) men kan godt kigge lidt på markedet
Avatar billede insanitygaming Nybegynder
02. november 2012 - 19:18 #9
hvis det ikk er for meget besvær så tror jeg også jeg mangler et nyt lydkort. Har lige købt en ny mikrofon men computeren kan ikke registrere den, prøvede så efterfølgende i min bærbar som kunne bruge den fint