Avatar billede alkazira Nybegynder
01. november 2012 - 19:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Nyt hardware - Skærm forbliver sort

God aften folkens :)

Jeg har lige købt nyt hardware til min gamle spand, og jeg er nået til det punkt hvor jeg skal tænde den for første gang .. Men der kommer sku' ikke noget op på skærmen, kan høre systemet går i gang og det hele.. efter noget tid genstarter systemet. Har testet grafikkort sammen med mit gamle hardware, der virker det fint. Jeg har prøvet at sætte mit gamle grafik kort til det nye bundkort, samme resultat, der kommer stadig ikke noget på skærmen. Så med min begrænsede viden omkring computer, tænker jeg det sku' nok ram'ene den er galt med .. Så har prøvet med en enkelt blok i samtlige porte, og med blok nummer 2. Samme resultat der kommer ikke noget på skærmen. Hmm så jeg prøver inde på gitabyte's hjemmeside og ser faktisk at mine ram ikke står på listen over konvertitble ram.. Kan det være rigtigt med de symptomer?

For en god ordens skyld linker jeg lige til:

CPU: http://www.computersalg.dk/produkt/934159/intel-core-i5-2500k-33-ghz-4-cores-

Bundkort: http://www.computersalg.dk/produkt/978923/978923

RAM: http://www.computersalg.dk/produkt/963924/kingston-hyperx-predator-

Håber der er venlig sjæl med overskud til at hjælpe, magter ikke hvis jeg skal igennem en RMA med sprit nye produkter :/

Med venlig hilsen Alkazira
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2012 - 20:35 #1
Er du sikker på du ikke mangler at montere et kabel på grafik kortet fra strømforsyningen?
Mener de fleste lidt bedre kort skal have ekstra spænding fra forsyningen.
Hvilket grafik kort har du i?
Avatar billede alkazira Nybegynder
01. november 2012 - 20:47 #2
Grafikkort: http://www.computersalg.dk/produkt/942495/942495

Ja det har jeg tjekket - har lavet den bommert før så det var noget af det først jeg kiggede efter :) men ellers tak for rådet
Avatar billede jenscarlo Juniormester
01. november 2012 - 20:56 #3
Strømforsyningen er den stor nok?du skal nok op på en 500w.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2012 - 21:05 #4
#3 Jeg troede at komponenterne der linkes til i #0 var det nye hardware, og derfor ikke tænkte på psu og grafik kort.
Men er grafik kortet nyt, ja så skal det absolut med i sammenhængen.
Og jeg er enig i at den som minimum skal være i nærheden af 500 watt.
Avatar billede alkazira Nybegynder
01. november 2012 - 21:10 #5
Jep er oppe i en 750w, så der skulle være nok at give af :/
Avatar billede 220661 Ekspert
01. november 2012 - 21:18 #6
#5 ja det skulle ikke være problemet.
Prøv at tage strømmen fra den og hold startkanppen nede i ca 20 sek.
Afmonter det lille bios batteri i 10 minutter. Gen monter batteri og strøm og prøv igen.
Avatar billede alkazira Nybegynder
01. november 2012 - 21:23 #7
Kan godt være jeg skal give det et skud :) - vender tilbage
Avatar billede alkazira Nybegynder
01. november 2012 - 22:16 #8
Desværre har det ikke løst problemet :(
02. november 2012 - 06:45 #9
Hvad med UDEN RAM ?
Avatar billede alkazira Nybegynder
02. november 2012 - 11:47 #10
Har indleveret den til det lokale computer center .. magter sku ikke at rode mere i det :) Havde prøvet det med ram'ene ja, og det er det samme som uden med RAM, så det er derfor jeg mistænker dem ..

TAK for hjælpen alle jer der har brugt jeres tid på at komme til forslag hvad jeg kunne gøre ! Jeg lukker her