Avatar billede Mathias- Nybegynder
01. november 2012 - 12:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente data fra google spreadsheet??

Hej.

Jeg søger en kodestump til hvordan jeg henter noget data fra et google spreadsheet ned til et excel ark (Excel 2010).

Link til google testark: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AiK4X1xhDajfdGk1N0d6Y1liOGlSZXZWLU5faUhMaXc#gid=0

Følgende link, kunne jeg godt tænke mig at hente ned via VBA.
Det er kolonne 1-4, som skal hentes.
Jeg kender antallet af rækker, så det er muligt at sætte en range.

Jeg vil helst løse det via VBA, men hvis det ikke er muligt, så er jeg åben over for andre metoder.

Jeg har rodet lidt med det, men det er lige hardcore nok for mig, så hertil kunne jeg godt bruge lidt hjælp?

Vh
Mathias
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
01. november 2012 - 12:44 #1
Avatar billede Mathias- Nybegynder
01. november 2012 - 13:12 #2
Det ser fornuftigt nok ud, men jeg kan ikke sætte det op med den viden jeg har.

Vil du sende et Excelark, hvor du har sat det op til siden jeg linker til?

Vh
Mathias
Avatar billede Mads Larsen Nybegynder
02. november 2012 - 08:17 #3
Det er desværre ikke noget jeg har prøvet før :)
Søgte bare hurtigt på google omkring det, så du havde lidt info til måske at kunne komme videre fra hvor du sad fast :)
Avatar billede Mathias- Nybegynder
02. november 2012 - 15:20 #4
lukker
Avatar billede Mathias- Nybegynder
02. november 2012 - 15:21 #5
tak for input, men jeg har helt lost, så jeg går uden om google docs :)