Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 15:22 Der er 27 kommentarer

Windows 8 problem. kan ikke starte, kan ikke boote fra usb Hjælp :{

I går installerede jeg Windows 8 på min Samsung series 7 slate. (havde windows 8 preview før)

før jeg gik i seng satte jeg den til at installere alle opdateringerne til det.

i dag når jeg starter computeren får jeg denne fejlmeddelelse:

----------------------------------------
recovery
your pc needs to be repaired
The application or operating system couldn't be loaded because a required file is missing or contains errors.

File: \Windows\sytem32\winload.efi
Error code: 0x0000359

You'll need to use the recovery tools on your installation media. If you don't have any installation media (like a disc or USB device), contact your system administrator or PC manufacturer.

Press Enter to try again
Press F8 for Startup settings.
----------------------------------------

jeg har ledt en del på netter efter en løsning men alle andre ser ud til at have brugt et usb-stick eller cd til at installere eller reperare systemet og her kommer mit største problem.

jeg har prøvet i lang tid på at få den til at boote fra mit USB stick. 16GB (har brugt det til at installere Windows 7 på den computer jeg skriver fra.)

da jeg installerede det på min tablet downloadede jeg det bare derpå og kørte programmet. (altså uden at boote fra USB)

Jeg ved godt hvordan man kommer ind i BIOS og jeg har prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om for at få den til at boote fra USB-stick.

jeg kan selvfølgelig ikke længere lave en reperations disc men jeg burde sagtens kunne boote fra USB og installere windows 8 forfra?

Fra fabriksinstillingerne kunne man slet ikke se USB som en boot mulighed (der stod N/A)

efter at have sat USB S3 Wake-UP til Enabled og Legacy USB Support til Enabled kan jeg nu se "Generic USB Flash Disk 0.000" som en boot mulighed.

desværre hvis jeg trykker på den er det eneste der sker et blinkene "_" oppe i venstre hjørne.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 15:27 #1
jeg bruger forresten det officielle:

Windows 7 USB  DVD Download tool til at lave mit USB-stick om til en som man burde kunne boote fra...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 15:50 #2
jeg bruger altid denne metode til mine usb stick

http://www.intowindows.com/bootable-usb/

den fejl med efi ligner noget med bios opdatering - tager måske fejl men udeluk det

m.v.h
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 16:54 #3
Umiddelbart lyder det til, at være din USB nøgle den er gal med.
Når den blinker "_", forsøger den at boote, hvis der er noget galt kommer den ikke længere.

Har du prøvet, at formatere USB sticket, og lave det igen?
Alternativt kan du også prøve med et nyt usb stick.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:32 #4
#treatmenice

den metode virker umiddelbart ikke da jeg ikke har et cd-drev i min computer og ikke kan installere windows fra cd'en til USB på den måde.

#Haven
det kunne godt være. jeg vidste ikke hvad "_" betød men jeg er igang med at formatere den igen installere den som et boot USB med windows 8 igen og så vil jeg prøve på den her computer om det kan lade sig gøre at boote fra den. hvis ikke er det nok der vi har problemet :)

jeg har prøvet at formatere det 3 gange.

Jeg har desværre ikke andre USB sticks. Kun en ekstern harddisk men jeg har tjekket og den kan desværre ikke bruges til at boote fra.

windows programmet siger ihvertfald at denne "USB" kan ikke bruges til at boote fra, når jeg prøver at lave et "boot image" af windows 8 på den.

skriver tilbage med resultaterne efter testen :)
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:46 #5
jeg har lige installeret windows 8 på usb-sticket igen, sat det i den her computer genstartet og bootet fra USB:

det virkede helt fint, WIndows 8 setup startede.

USB-sticket hed det samme som den gør på min tablet.

før windows 8 setup startede blinkede "_" ca. 3 gange meget hurtigere end den gjorde på min tablet.

så pointen er altså at det desværre ikke bare er USB-sticket der er noget galt med :/

andre ideér er meget velkomne og tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 17:48 #6
Hvis du har en nøgle til win 8, så gå ind her. download programmet, og lad windows installere på din USB flash. Der står sproget er tysk, men hos mig er det på engelsk. Jeg tror sproget er det man selv bruger. http://www.chip.de/ (...)
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 17:50 #7
#jorn-a

jeg kan ikke se noget program på forsiden?

kan du give mig et mere direkte link :)?
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 17:55 #8
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 18:00 #9
Hvis det fungerer på en anden computer, skulle det ikke være nødvendigt at prøve med en ny download.

Prøv at slukke den helt, lige efter du tænder den, tryk en enkelt gang på home knappen. Så skulle der meget gerne dukke et boot menu op, hvorfra du kan vælge din USB nøgle.

Se evt mere her:
http://bradwilson.typepad.com/blog/2012/03/win8-cp-on-ss7s.html
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 18:00 #10
Ps. Det er først zum downloads og derefter Download server chip online. Så skulle det køre.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 18:04 #11
#jorn-a

heg lige downloadet det. tak for linket.

jeg er lige i gang med at teste en anden metode når jeg har fundet ud af at den sikkert ikke virker prøver jeg det program som forhåbentligt virker bedre :)

igen tusinds tak fordi i gider at prøve at hjælpe mig :D
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 18:09 #12
Ok! Det skal nok lykkes til sidst. Jeg har selv prøvet med prog. fra mit link, og det gik fint. Har afprøvet det.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 18:13 #13
min andet forsøg gik lidt bedre men ikke godt nok.

windows installationen startede men da jeg trykkede på install sagde den at install.wim manglede fra mappen sources på USB sticket.

prøvede herefter din metode men så snart jeg starter programmet siger den:

Download did not complete succesfully
the download task did not complete

unspecified error.

Men den gode nyhed er at det er muligt at boote fra mit USB stick.
spørgsmålet er så bare om hvorfor i alverden det  originale windows 8 ikke vil boote...
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 18:20 #14
Som du sikker ved, betyder slet eller format ikke, at alt er væk fra en partition. Man kan enten overskrive partitionen eller hurtigere, formatere først med f.eks en linux partition og derefter med NTFS.
Så skulle der ikke ligge noget som driller. Mangt en installation er gået galt fordi, der lå gamle ting på partitionen.
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 18:22 #15
Så langt så godt :-)

Hvis du ikke kan få jorn-a's forslag til at virke kan du prøve, at hente det igen fra microsoft.

Har fundet en guide her, med fine billeder:
http://www.intowindows.com/download-windows-8-iso-from-microsoft-using-product-key/

Der er en indbygget funktion fra microsoft til USB nøgler.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 18:35 #16
jeg har formateret den imellem hvert forsøg.

efter at have tjekket min metode lidt bedre igennem kan jeg se at mappen "source" som indeholder filen install.wim som den ikke kunne læse, kan ikke åbnes i windows...

er i gang med at prøve din metode nu Haven :)

imens prøver jeg at downloade iso filen for windows 8 og se om jeg kan bruge source filerne fra den.  (jeg tænker at min måske er korrupt af en eller anden grund?)
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 18:53 #17
#Haven

det virkede desværre heller ikke...

efter jeg bootede fra USB blinkede "_" 4 gange herefter kom der en blå skærm frem og jeg fik samme error som beskrevet i det oprindelige spørgsmål :/

hvad værre er at jeg slet ikke kan åbne mit USB med windows mere, så jeg er i gang med at formatere den vha. kommandoprompten hvilket nok tager lidt tid men burde virke.

jeg har også lige prøvet at ringe til Samsung igen for at høre om det var noget de vidste om. De foreslår jeg sender den ind til service. Hvilket ikke blot bliver dyrt men kompliceret da jeg ikke fik garanti-beviset med da jeg købte dem, derfor bliver jeg nødt til at kontakte det firma jeg købte min tablet fra, fra USA og få dem til at sende mig en. og så går der lige pludselig en måned hvor jeg ikke kan bruge min computer :/

Jeg er super glad for at i gider at prøve at hjælpe mig! Men det ser ikke for godt ud med en løsning?

hvis i har nogen andre idéer er de meget velkomne :)
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 19:34 #18
Jeg synes, du skulle prøve at anskaffe et nyt USB stick, og så prøve med det. Specielt hvis du ikke kan åbne det inde i windows.

Hvis du ikke kan få den op at køre, var det måske værd at overveje at indlevere den ved et IT værksted i Danmark, fremfor at skulle igennem samsung. Det er ofte billigere, og hurtigere - specielt hvis der ikke er garanti, og tablet'en ikke fejler noget.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 19:46 #19
tak for hintet Haven.

formatering fra cmd virkede fint og jeg har adgang til USB-sticket nu.

desværre har jeg ikke særlig mange penge pt. -2000 for at være præcis så jeg må jo blive ved med at prøve.

er i gang med at prøve den her:
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Windows-8-USB-Installer-Maker.shtml

og som sagt så virker USB-sticket fint fra min normalle pc og den bootede fint 2 gange på min tablet men der var en fejl i indholdet :/
Avatar billede Haven Nybegynder
31. oktober 2012 - 19:53 #20
Ja, pengene skal jo (desværre) også være der :-)

Vi bruger dette program, på mit arbejde til at teste USB sticks:
http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/H2testw.shtml
Prøv, at kør det og se hvad den siger.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 20:09 #21
tusind tak igen!

vil prøve det efter det andet program her er færdigt med at lave en bootable usb.
Avatar billede some_one Nybegynder
31. oktober 2012 - 22:16 #22
dit program fandt ingen fejl så det ser desværre ikke ud til at være et problem med usb-sticket :/
Avatar billede Skifter24 Praktikant
09. december 2012 - 05:38 #23
Hej. En lidt sen kommentar, men det ser ikke ud til at du har fundet en løsning..

Min kusine tabte sin bærbar. Den smed alt data osv.
Jeg prøvede at geninstallere og hver gang endte det med at "_" stod og blinkede oppe i hjørnet..

Så måske er det din Harddisk der er stået af ?
Avatar billede some_one Nybegynder
20. januar 2013 - 21:41 #24
Undskyld for det sene svar.

Jeg sendte tabletten til en ven some fiksede den. Jeg ved ikke hvordan

Han sagde at det højst sandsyneligt var et problem med mit usb stick.

Så hvis en af jer der foreslog at det var mit USB stick der var noget galt med kunne lave et svar, så jeg kan give point ville det være super :)
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 07:36 #25
link #2 kan du se jeg foreslog noget med usb enheden

men om det var det rigtige må du selv bestemme

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. januar 2013 - 08:27 #26
I #3
Umiddelbart lyder det til, at være din USB nøgle den er gal med.
Når den blinker "_", forsøger den at boote, hvis der er noget galt kommer den ikke længere.

Har du prøvet, at formatere USB sticket, og lave det igen?
Alternativt kan du også prøve med et nyt usb stick.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2013 - 10:09 #27
hvad er det denne her gør

hvis du ikke kan bruge den er usb pennen død

http://www.intowindows.com/bootable-usb/

var det ikke svaret
m.v.h