Avatar billede KennethDanielsen Nybegynder
30. oktober 2012 - 14:21 Der er 1 kommentar

Kan man undgå direkte trafik til successide?

Hej Eksperter!

Jeg har brug for noget hjælp til et lille problem der vedhører direkte trafik.

På en hjemmeside har jeg en formular som udfyldes, og når man submitter, lander man på en succes side (Tak for din bestilling).
Jeg bruger pt. Google Analytics til at vurdere hvor mange konverteringer der er skabt, og definerer et besøg på denne takkeside som en konvertering.

Dog er jeg bange for at få direkte trafik til takkesiden, og derved få en misvisende analyse fra GA.

Jeg har pt gjort følgende:
- No index på takkesiden
- Ekskluderet fra sitemap

Dog er der jo stadig risikoen for at en bruger kan lande direkte på siden igennem browserhistorikken.

Så mit spørgsmål er:
Er der mulighed for at lave et hack/fix, som sikrer at man ikke kan lande direkte på takkesiden (så dette tæller som en konvertering)? Er der mulighed for at definere en referrer, således man skal komme fra netop den side hvor formularen er på?

PÅ FORHÅND TUSIND TAK!
Avatar billede claes57 Ekspert
30. oktober 2012 - 15:05 #1
på formularsiden sætter du en session-variabel
på succes-siden tjekker du om variablen er sat
- hvis ikke sat så send direkte til startsiden
- hvis sat, så nulstil den, så bruger ikke kommer ind igen på siden