Avatar billede Far Nybegynder
30. oktober 2012 - 10:41 Der er 6 kommentarer

Videresendelse af andre brugere mails/indbakke?

Man kan gøre det på exchange serveren. Men er det muligt for en bruger at gøre det via outlook hvis han har adgang til det?

Eller en anden fix måde hvorpå han ikke skal tilgå exchange serveren.
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
30. oktober 2012 - 11:13 #1
Det du vil er at vidersende alle mails til en anden mail add?
Men det kan løses ved at lave en regl.
hvilken version af outlook køre du?
Avatar billede Far Nybegynder
30. oktober 2012 - 11:29 #2
Jeg vil gerne have at en bruger skal kunne videresende mails som kommer ind på en anden bruges mailbox. Fx ved sygdom

Ligesom man manuelt kan gå ind på exhange serveren og forwarde en mailbox
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
30. oktober 2012 - 12:32 #3
Skal ikke sige det ikke er muligt, men kan ikke se hvordan du skulle kunne få outlook til at vidersende, uden at få afgang til selv outlooken.

er det pop3 eller? hvis det er pop3, kan du jo evt. sætte en anden outlook op til kontoen, og bare sætte den til at den ikke skal slette mails på serveren, så når den syge kommer tilbage, så modtager han/hun også alle mailsene.

men vil stadig anbefale at lave en regl som man så aktiver ved fravær.
Avatar billede Far Nybegynder
30. oktober 2012 - 13:57 #4
Hvordan vil du som bruger aktivere denne regel ved en anden bruger, hvis denne er fraværende?
Avatar billede blaabjerg88 Nybegynder
30. oktober 2012 - 14:02 #5
for det første skal jeg lige forstå, køre du pop3 eller?
for at outlook som program kan vidersende, skal programmet være kørende.

og for at svar på dit spørgsmål, så kan jeg ikke se nogen anden måde en at få afgang til outlooken/pcen og aktiver det der.
Avatar billede Far Nybegynder
30. oktober 2012 - 14:07 #6
Vi bruger en exchange server. Vores problematik er om det er muligt for at bruger at sætte en mailbox til at videresende mails, ved evt. sygdom. Vi kan manuelt gøre det på exhange serveren, men det ville være rart hvis brugere kunne tilgå det selv