Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. oktober 2012 - 20:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Højttaler reparation?

Hejsa Eksperten.dk!
Jeg har 2 af disse højttalere:
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/183853_3887207867191_703336595_n.jpg
Problemet med dem er, at den ene har en løs forbindelse i indgangen/"printkortet", ved ikke rigtig hvor den er.
Den anden spiller bare meget lavt.
Det er Omnitronic DX-2222.
Nogle der ved hvor reservedele til Dén kan købes?
Eller hvad der kan bruges som alternativ?
Her er nogle specs om dem:
http://robbi-pa.dk/lyd-36/pa-hoejttalere-82/omnitronic-dx-og-bx-serie-84/omnitronic-dx2222-241.html
Hvis ikke man kan sådan noget selv, hvor kan man så sende dem til rep henne? Det er nogle jeg har fået, så har ikke bon eller lign. På dem.
//Hilsen Patrick "Maximillian"
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. oktober 2012 - 20:22 #1
Det skal siges at højttaler nr. 2, NÆSTEN IKKE siger noget. Vi havde en prof. lydmand herude igår, og han kiggede self. hurtigt på dem, han sagde noget med at diskanten og mellemtonen var sprunget. Men de kan jo spille en smule?
Avatar billede store-morten Ekspert
29. oktober 2012 - 20:42 #2
Køb nye?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. oktober 2012 - 20:58 #3
Hej.

  Det kunne bestemt godt tyde på, at enhederne er brændt af - sikkert på grund af en ALT for lille forstærker, der er blevet presset til noget, den ikke var tænkt til. Så kan du fyre selv de mest tolerante højttalere af med en 50W'er.
  Morten må jo nok have ret, da styk-prisen ikke giver ret meget plads til hverken reservedele eller arbejdsløn.

De bedste hilsner
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2012 - 21:04 #4
Højttalere kan sagtens ødelægges, hvis de kobles til en forstærker, de ikke er beregnet til, eller hvis de bruges på en måde, de ikke er testet til at kunne holde til.

Det lyder for mig, som om de er blevet udsat for belastninger i mellemtone- og diskantområde, de ikke har kunnet tåle. Mellemtone- og diskanthøjttalere kan sagtens ødelægges af forstærkere på 200 Watt, selv om specifikationerne for højttalerne siger max belastning på 400 watt. Nøgle ordet i denne forbindelse er "Distortion".

Så store-morten har ret i #2: Køb nye og lær, hvordan højttalere skal behandles:

http://www.thegeminigeek.com/how-to-get-rid-of-speaker-distortion/
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
29. oktober 2012 - 21:55 #5
Det er IKKE på det link, jeg har givet, de stammer fra. De har kørt fint indtil for nogle uger siden.
Det skal siges at det er ikke mig der har ødelagt dem, jeg fik dem bare. Og det hele i den er standart, så det burde vel kunne køre?
Avatar billede store-morten Ekspert
29. oktober 2012 - 22:17 #6
Det ændre jo ikke noget ;-)

Nypris: ca. 1000kr
Virker ikke!
Hvem har været uheldig!

Overvej om det kan betale sig at fikse dem.
Selvgjort når du ikke ved hvad der skal udskiftes,
eller sende dem til rep. med start gebyr, reservedele og timeløn.

"jeg fik dem bare"
Så levér dem tilbage, og brug evt. rep. penge på nykøb :-)
Avatar billede store-morten Ekspert
29. oktober 2012 - 22:25 #7
løs forbindelse i indgangen/"printkortet"

Nyt: 198,-kr + min. 49,- i fragt
http://www.importas.dk/delefilter_til_omnitronic_dx_2222-p-862.html
Avatar billede store-morten Ekspert
29. oktober 2012 - 22:33 #8
Avatar billede pallepopmand Nybegynder
30. oktober 2012 - 07:18 #9
Det er det.
Jeg køber sådan nogle! :-)
Tak for det Store-Morten, kan du lave et svar?
Avatar billede store-morten Ekspert
30. oktober 2012 - 18:09 #10
Velbekomme