Avatar billede tahmal Nybegynder
29. oktober 2012 - 08:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

min bærbar fryser hele tiden

Jeg når knap nok at tænde den, før den fryser.
Og så er der inter der virker, andet end at holde powerknappen nede.
Det eneste jeg ønsker, er at tage backup af mit skrivebord, da der ligger vigtige filer der. Hvad kan jeg gøre for enten at få den til at virke eller at tage backup?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2012 - 08:50 #1
Nu er det jo svært at vejlede da du jo ikke har lagt under hvilket styresystem du bruger!
men se om du har nogle af disse muligheder?
http://img24.imageshack.us/img24/8913/fejlsikret.jpg
Avatar billede tahmal Nybegynder
29. oktober 2012 - 09:03 #2
Det er WinXp
Avatar billede Grethesvallesen Nybegynder
29. oktober 2012 - 09:39 #3
Tag den ned til den lokale pc rep. butik - det skulel være nemt nok at klone din harddisk.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2012 - 09:46 #4
"Grethesvallesen"

Tag den ned til den lokale pc rep. butik

Så er der lige som om ikke nogen grund til at bruge Eksperten.LOL.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2012 - 17:31 #5
Kan du få lov at starte den i fejlsikret tilstand (tryk med det samme F8 under opstart)?
Kan du bør du kunne kopiere det over på en usb pind.
Hvis ikke du kan, så kunne man prøve med en live cd.
På Hirens ligger et system der hedder Mini XP og herfra skulle du også kunne kopiere fra.
Alternativt tages disken fra den pc den sidder i nu og sættes til anden pc som disk no 2. Det nemmest med en harddisk boks eller en sata/ide adapter.
Hirens Boot cd:http://www.hirensbootcd.org/download/
Sata ide adapter: http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp?gclid=CPKDyp_TprMCFS56cAodfmcAiw
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2012 - 17:40 #6
Fejlsikret tilstand?? det er ligesom ikke endnu svaret på #1
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2012 - 17:40 #7
Zip filen fra Hirens brændes på en cd så den er bootbar, når du putter den i ved pc start. Du kan bruge IMGBurn til at brænde filen hvis du ikke har et egnet brænderprogram.
http://www.imgburn.com/
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2012 - 17:42 #8
#6 Sådan kan det gå når man ikke får set alle ling i gennem ;-)
Sorry.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 04:13 #9
boot op på en cd med et kloningsprogram, og kopier hele disken.    så kan du altid fiske de data ud senere.
Avatar billede tahmal Nybegynder
24. januar 2013 - 11:22 #10
Den blev ved med at fryse, selvom der kom mange gode foreslag.

Men jeg endte med at låne en ekstern Harddisk læser, og på den måde reddede jeg mine data.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 12:19 #11
Nej men du vendte jo heller ikke tilbage, selvom der faktisk er kommet forslag til hvordan du kunne tage backup af dine data #5