Avatar billede cpetersen Nybegynder
26. oktober 2012 - 12:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Macbook Air vil ikke boote fra USB reinstall key

På mit arbejde har vi 2 ens Macbook Air 13" fra 2011 modelnr: MC966DK/A. Der har været installeret Win7 på dem uden Mac OS X, så altså rene Windows 7 installationer. Nu skal de installeres med OS X vha. den medfølgende lille USB software install key. Når jeg holder ALT nede under opstart og derefter vælger USB-nøglen, så står den bare med den grå skærm med det hvide æble og kommer ikke videre. Den gider ikke boote op. Jeg har prøvet med det eksterne Apple USB-superdrive og en original Mac OS 10.6 Snow Leopard DVD hvilket er det system de er født med, men så laver den bare kernel panic. Det er samme resultat med begge maskiner, uanset hvilken USB-key jeg vælger. Hvad kan være problemet? Kan de have taget skade af at have fået ren Win7 på?? :-(
Avatar billede sinumsen Nybegynder
26. oktober 2012 - 13:35 #1
Og du er sikker på du har været tålmodig nok. Jeg har selv erfaringer med at det tager urimeligt lang tid at boote 10.6.x installations cd/key op. Dog ikke mere end 5 min ca, men det føles også som mega lang tid nårt man sidder og venter på der skal ske noget.
Avatar billede sinumsen Nybegynder
26. oktober 2012 - 13:48 #2
Fik ikke svaret ordentligt..

Nej din mac har ikke taget skade.

Når den kommer frem med æblet og den grå skærm så er det fordi den har fat i systemet på din usb key og tålmodighed ved en 10.6.x installation er her din bedste ven.

Jeg går ud fra det ikke er in installations key i selv har lavet, for det giver mange mennesker problemer da de ofte ikke får dem lavet rigtigt.
Avatar billede cpetersen Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:03 #3
Ja det er den originale USB key der fulgte med dem som vi prøver med. Det er da bare mærkeligt at den skal bruge så mega lang tid på at loade systemet ind. Jeg mener at jeg har ventet tæt på 10 min. før jeg slukkede for den, men måske skal jeg lade den stå endnu længere??!!!
Avatar billede sinumsen Nybegynder
26. oktober 2012 - 14:06 #4
Jeg vil godt medgi at 10 minutter er meget lang tid, men den burde altså komme på et eller andet tidspunkt når den godt kan se systemet - (logo på den grå skærm)
Avatar billede cpetersen Nybegynder
29. oktober 2012 - 15:01 #5
Prøvede i fredags, og da der var gået ca. 30 min. slukkede jeg. De små blinkende prikker der kører i cirkel lige under æblet, kommer heller ikke frem. Prøvede iøvrigt USB-key'en på en Macbook Pro 13tommer fra 2010, og der bootede den fint op uden problemer (kunne dog ikke begunde at installere da systemet ikke kører på den model)
Avatar billede cpetersen Nybegynder
13. november 2012 - 10:37 #6
Tråden lukkes. Fik oprettet en bootable OS X Recovery USB-drive og kunne derved lave en Time machine restore.