Avatar billede JohnV Nybegynder
26. oktober 2012 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Owa - flere enheder - herunder iphone

Hej eksperter

Jeg har i min enkeltmandsvirksomhed en mailadresse hos TDC og den tilgår jeg via outlook, når jeg er på virksomhedsadressen. Det fungerer upåklageligt.

Når jeg er andre steder, tilgår jeg mails via owa (anbefalet af TDC), men:
1)  Alle mails jeg modtager er suget ned i outlook og jeg kan ikke se dem derefter fra hverken min pc (flere) eller min iphone

2) Hvis jeg skal jeg se noget hjemmefra, må jeg sende en mail til mig selv og skynde mig at logge af på arbejdet

Kender I en løsning på dette?

Har prøvet at søge på siden her, men kan ikke umiddelbart finde et svar, der handler om ovenstående.

På forhånd tak
Avatar billede sinumsen Nybegynder
26. oktober 2012 - 11:24 #1
Du skal sætte din mail op som IMAP konto i stedet for POP. På denne måde bliver dine mail på mailserveren således at den kan tilgås fra flere enheder. Hvis du sletter en mail på en af enhederne, bliver den også slettet på serveren og dermed ikke længere tilgængelig på de andre enheder.
Avatar billede JohnV Nybegynder
26. oktober 2012 - 11:34 #2
Hej

Tak for det :-)

Det skal gøres på pc'en på arbejdspladsen - ikke sandt?

Er der nogen måde, hvorpå jeg kan tilgå de mails, der allerede ligger på arbejdspc'en?

Ræk Fanden en lillefinger... :-)

På forhånd tak
John
Avatar billede sinumsen Nybegynder
26. oktober 2012 - 11:37 #3
Du skal sætte alle dine mailprogrammer op som IMAP konti. Kun på den måde vil det virke for dig som ønsket. Hvis bare en af den stadig kører POP vil den trække mail ned så de ikke længere er tilgængelige på dine andre enheder.
Avatar billede des_84 Nybegynder
26. oktober 2012 - 12:12 #4
Men nej, du kan ikke tilgå de mails der allerede er blevet downloaded til din pc på kontoret.
Avatar billede JohnV Nybegynder
26. oktober 2012 - 12:45 #5
Tak for svar - det glæder jeg mig til at prøve :)

God weekend og jeg lukker tråden her.