Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
24. oktober 2012 - 21:11 Der er 18 kommentarer

Min computer er på engelsk

Hej alle skønne Eksperter :-)
Håber I kan hjælpe mig med mit problem.
Jeg sidder her med en bærbar som er på engelsk, der står nede ved højre hjørne at den er på dansk, men når jeg ind på start og programmer og så videre så står det på engelsk :-(
Håber der er nogen som ved hvordan jeg kan få hele computeren til at være på dansk.

Hilsen Galatasaray2
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
24. oktober 2012 - 21:12 #1
Men når jeg klikker ind på start*
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
24. oktober 2012 - 21:12 #2
står det på engelsk*
24. oktober 2012 - 21:18 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Har det ALTID været sådan på denne instalation ?

Det er vel dit STYRESYSTEM som er på US ?
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
24. oktober 2012 - 21:37 #4
Ja det må det være, hvordan kan jeg se hvilke styresystem det er? :-) jeg har windows?
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
24. oktober 2012 - 21:42 #5
Denne computer(bærbar) er ny og den er lige blevet opstartet igår, så ja det har vel altid været på denne instalation.
Men nede i højre hjørne står der DA, dvs. dansk, men er ikke på dansk, når jeg fx trykker start burde der står alle programmer men der står all programs og control panel osv.
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. oktober 2012 - 22:06 #6
Hvis den er ny er det sikkert windows 7 så højreklik på Computer tryk på egenskaber der står type + Ram + 32Bit eller 64Bit
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
24. oktober 2012 - 23:46 #7
Ja har lige fundet ud af at det er en "Windows 7 Professional"
System type: 64 - bit Operating system ..

Tak poko1 :-)

Men hvordan kan jeg få det hele til at blive på dansk? er det overhovedet muligt? :-/
Avatar billede Poko1 Ekspert
24. oktober 2012 - 23:52 #8
Hvor har du den Fra?
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
24. oktober 2012 - 23:53 #9
En computer forretning her i DK ved ik lige hvilken eftersom det er en jeg kender som købte den for mig.
:-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2012 - 00:02 #10
Det lyder suspekt hvis den er solgt i DK med Engelsk Win 7 Pro
Du har vel fået Kvitering og garantibevis med??
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
25. oktober 2012 - 00:17 #11
Nej faktisk ikke.
Men det fordi jeg kender en som kender en som arbejder i en computer firma/forretning og kunne derfor få denne bærbar til en billig pris uden garanti bevis.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 06:33 #12
Du skal have windows 7 ultimate til at ændre sprog og det der dansk nede i hjørnet er garanteret hvilket sprog tastaturet er.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 07:56 #13
hvis du er lidt skrap til windows kan det godt lade sig gøre men PAS PÅ

http://my.bergersoft.net/2010/02/26/how-to-change-default-language-on-windows-7-professional/

det er rigtigt at officielt kan man ikke skifte sprog i den
men næsten alt kan lade sig gøre bare man ved hvor det skal gøres

men galt kan det gå så det er på eget ansvar

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2012 - 08:15 #14
#12 #13 Hvorfor tror i at jg ikke deltager længere???
Og jeg ved også udemærket hvordan det gøres men i følge reglerne her på Eksperten´s regler!!!!
Anmeldt misbrug.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 08:21 #15
der er da ikke noget ulovligt i at skifte sprog hvis man kan ?????????

der er vist et eller andet du har misforstået
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. oktober 2012 - 08:48 #16
Jeg kender en som kender en som arbejder i et firma

Hvis dette ikke lyder suspekt???

Tror du virkelig jeg ikke kender hvordan??? men i min verden er det hjælpen og ikke point der tæller!

Ps. Iøvrigt står der at hvis man har mistanke OSV.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 12:44 #17
Tror du virkelig jeg ikke kender hvordan??? men i min verden er det hjælpen og ikke point der tæller

hvorfor skriver du det

er du nu også suspekt at nogen samler

der står det her

Hvorfor have et pointsystem?

Pointsystemet er ment som en skala for hvor behjælpelig du har været på Eksperten. Har du mange point, må man formode at du har hjulpet mange brugere, og på den måde sikkert også har megen viden på forskellige områder.

Samtidig er points med til at sikre, at folk ikke bare fyrer spørgsmål af i øst og vest, men i stedet opretter spørgsmål i ro og mag - og derefter deltager i hvad de har startet.

kan du ikke lige vise mig hvor nedenstående står

Ps. Iøvrigt står der at hvis man har mistanke OSV

hvorfor kan man ikke sende interne beskeder til dig - det er jo derfor den er lavet - eller belaster man jo andre med unødvendige bekseder ikke

som du også ved er der indtil flere der har prøvet at få lukket åbne spørgsmål
ja point tyve- billige point -  og hvad ellers folk kan finde på at kalde dem der gør det
der har længe stået et spørgsmål på forsiden om hvorden eksperten kunne få lukket mange af de åbne spøgsmål
en af måderne er at lægge et svar

da du meldte dig ind i eksperten godkendte du jo de regler der også gælder point
husk det

m.v.h
Avatar billede Galatasaray2 Nybegynder
12. november 2012 - 22:39 #18
Hej alle som har prøvet at hjælpe tak for svaret :-) men jeg har ikke kunne få det til at lade sig gøre, og tør ikke at gøre noget selv på nettet da jeg ikke er så skarp til windows.

Hilsen Galatasaray2

Kære Poko, det skulle så heller ikke forståes på den måde.
Jeg skulle købe en bærbar som jeg skulle bruge til skolebrug eftersom jeg går på gymnasiet og min egen bærbar er i stykker.
Jeg købte den igennem min mors ven, som har en medarbejder i sin butik han arbejder ved siden af i en computer forretning/butik. Han kan derfor få bærbar til en billigere pris fordi han arbejder der, og derfor fik jeg denne bærbar.
Derfor jeg har fået den igennem en anden som kender en som arbejder i en computer firma, det lød måske lidt forkert med den korte forklaring først men her har du en længere forklaring.
Jeg kan så derfor heller ikke selv forstå hvorfor den er på engelsk, selve tasteturet er på dansk. Og dette er ikke første gang jeg har oplevet dette, min bror som engang også købte en bærbar i en helt normal forretning såsom elgiganten, osv. nu kan jeg så ikke lige huske hvilken, men den var også på engelsk den fik han ordnet. Derfor jeg spurgte om I herinde også kunne hjælpe mig med at få ordnet min.
Jeg har sgu ikke fået en stråjet computer eller sådan hvis det er det du tror, sådan er jeg sgu ikke!!!! Og du har da ikke ret til at anmelde mig når du ikke ligefrem kender hele historien.
Men her har du fået en kort version.
Håber det er forståeligt det jeg har skrevet og kun er en sød pige som bare vil have hjælp til at få ændret selve sproget i computeren eftersom jeg er rimelig dårligt til engelsk og derfor har det bedst med at det står på dansk.

Hilsen Galatasaray2