Avatar billede copycatt Nybegynder
23. oktober 2012 - 16:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

omformaterede min pc og pludselig var den kun på 32 bit i stedet for 64bit

Hej alle sammen

Jeg har omformateret min windows vista pc, da jeg fik virus på den.
Jeg brugte den genoprettelses dvd som jeg lavede fra pcen og som jeg blev bedt om at lave da jeg startede med at bruge pcen.

det gik også fint indtil jeg opdagede at min pc var meget langsom, jeg fandt ud af at den pludselig var på 32 bit i stedet for 64 bit som den var da jeg købte den...

jeg har nu prøvet at gen installere Windows men det er stadig en 32 bit jeg får..

nogen der ved hvad jeg skal gøre??

Hilsen Copycatt
23. oktober 2012 - 16:28 #1
Velkommen til E. ...

Hvad står der i manualen ?

Bare for en go' ordens skyld - hvor ser du
[i]...på 32 bit i stedet for 64 bit som den var da jeg købte den... /i] ?
Avatar billede heinevDK Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:51 #2
I nogle MSWin7 eller Vista installeringer, er det muligt når du installere at vælge i mellem 32 og 64 bit.

Valget opstår når du du trykker "Vælge brugerdefineret installation og formatere harddisken"

Derefter opstår der en række over de versioner du kan installere fra den pågældende DVD.

Du skal lige være opmærksom på at du sletter alt på harddisken under denne proces.

Stød og brad! ;)
Avatar billede lclemens Nybegynder
23. oktober 2012 - 18:04 #3
"Derefter opstår der en række over de versioner du kan installere fra den pågældende DVD."

Så er den vist ikke original :-)
Avatar billede 2Mida Praktikant
23. oktober 2012 - 18:23 #4
Se nu hvad Copycat skriver - ved "genoprettelses dvd" kan du jo ikke vælge noget!

Og se #1
Avatar billede heinevDK Nybegynder
23. oktober 2012 - 18:47 #5
Det er korrekt at hvis din DVD er OEM, så vil der kun opstå den enkelte version som du har betalt for.

Men hvis du har en fuldversion af f.eks. Home Premium 32/64 bit, vil begge versioner opstå på listen.

Genoprettelse DVD fungere aldrig. Hvis man ikke har dvd'en med MsWin Vista eller 7, kan man få den sendt fra produktcenten af pc'en.

MVH
Avatar billede copycatt Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:26 #6
Jo dvd'en er original, det var den jeg lavede fra rekovery delen som var på pc'en da jeg købte den.
Så den er orginal.
Avatar billede copycatt Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:35 #7
karise_larry
Det kan jeg se i system Info.
Eller hvad den nu hedder, der hvor al Info står om pc.
Det er en 64 bit HP pavillon jeg har købt, det står også på den der hvor tastaturet sidder..
Men min Windows Vista har lige mistet 32 bit i svinget.  :0))

Hvilket jeg bare ikke kan forstå, da det er den originale dvd jeg brugte, den jeg lavede en kopi af fra rekovery delen.
Avatar billede copycatt Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:38 #8
heinevDK

Hej og tak for din hjælp.
Nej der var intet jeg kunne vælge da jeg installerede Windows.
Jeg prøvede 3-4 gange, men lige meget hjalp det, den er stadig på 32 bit i stedt for de 64 som den er født med  :0((
Avatar billede copycatt Nybegynder
23. oktober 2012 - 19:46 #9
heinevDK

Jeg ved ikke hvad OEM står for, men den dvd jeg lavede var en pc'en bad mig lave da jeg startede med at bruge pc'en første gang.  Så jeg går ud fra at der er betalt for en 64 bit, for det er pc'en født med.

Og jeg gik ud fra at den dvd jeg lavede fra rekoveryen også måtte bleve en 64 bit...

Men tusind tak for Info om at man kan få en tilsendt fra producenten, det var jeg ikke klar over man kunne :0)
Måske det må blive min sidste løsning  :0)

Bare utroligt at man bliver bedt om at lave en genoprettelses dvd hvis den ikke fungere alligevel.  :0(