Avatar billede clein1 Nybegynder
22. oktober 2012 - 11:54 Der er 8 kommentarer

Nyt grafik kort og flere ram

Hej alle

Vil gerne smide flere ram og nyt grafik kort i dyret...

Intel core 2 cpu 6600 @ 2,4 GHZ 2,4 GHz
2 GB DDR2 ram (2x1 GB Geil-ram)der plads til 4 blokke
windows vista 32bit

MSI motherboard P965 Neo

Har tænkt på følgende:

Grafikkort
http://www.dustinhome.dk/product/5010639807/asus-geforce-gt-640-2gb-ddr3-pci-e-vga-dvi-hdmi/

Ram
http://www.dustinhome.dk/product/5010109969/corsair-4gb-ddr2-xms2-dhx-pc6400-800mhz-cl5-2x2gb/

Spørgsmålet er så om skidtet er kompatibelt???

Har nemlig undret mig over om grafikkortets ram også skal være DDR2 eller om det er lige meget?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 12:03 #1
http://www.msi.com/product/mb/P965-Neo.html

se under dette her

DDR2 Memory DDR2 533/667/800

dem kan den køre med

graffikkortet har sine egen ram og har intet med det at gøre
i windows 32 bit fratrækker man de der er på graffikkortet
fra f.eks 4 gb ram i makinen - det er så til rådighed for win og spil og så videre

så hvis soklen passer på kortet og det gør det så passer det til bundkortet

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 12:03 #2
specifikationer
Avatar billede clein1 Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:10 #3
er stadig ikke blevet klogere på om rammene passer...
Avatar billede clein1 Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:14 #4
Avatar billede Spench88 Nybegynder
22. oktober 2012 - 21:01 #5
ja det er MHZ de tal du nævner der :)

Ved ik om du tænker på at udskifte alle dine ramblokke eller bare tilføje flere til de eksisterende. Men hvis du bare tilføjer så vær sikker på at de har samme MHZ. Da den laveste hastighed bestemmer gennemsnittet.

Grafikkortet er måske lidt overkill til selve maskinen.
Der efter min mening kan du godt gå noget længere ned i prisleje på det :)
Avatar billede clein1 Nybegynder
23. oktober 2012 - 15:53 #6
det var for at tilføje flere ram, men det er vel ikke værre end at det "bare" er hastigheden hvis de ikke har samme mhz?

ved godt at kortet er lidt som at skyde gråspurve med kanoner men satser på at det så er en smule fremtidssikret :) det er trods alt "kun" 800,-

bestilte i går så nu venter jeg bare på pakken kommer...
Avatar billede Spench88 Nybegynder
29. oktober 2012 - 20:54 #7
nu er jeg lidt spændt, hvordan er det gået med din opgradering? :)
Avatar billede clein1 Nybegynder
30. oktober 2012 - 14:58 #8
Har isat ram og kort.... det spiller max... ska dog ha udskiftet de gamle ram da de er 667MHZ og de nye er 800.