Avatar billede mistah Nybegynder
22. oktober 2012 - 11:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC booter ikke altid op, første gang.

Hej,

Når jeg tænder PC'en går CPU blæseren på fulde hammer og der kommer ikke lys i "power on" lampen.
PC'en booter ikke op. Hele herligheden kører bare med fulde gardiner.
Afbryder jeg strømmen kortvarigt, 0,75 sekund, starter computeren op, blæseren roterer ned til sit normale leje, der kommer lys i "power on" lampen og hele herligheden kører som den skal.

MB Biostar TPower I45
CPU intel Core 2 Quad Q6600  @ 2.40GHz 65nm
RAM 2x2 gb Dual-Channel DDR2 Kingston Corsair

Hvor skal jeg fejlsøge?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2012 - 11:44 #1
denne her kunne du prøve bare for måske muligheden

tag alt strøm fra
tag batteriet på bundkortet ud et par minutter
hold kanppen du tænder maskinen inde i 10 sekunder

sæt det hele sammen og strøm på og gå i bios og save

måske kører den så bare

m.v.h
Avatar billede heinevDK Nybegynder
23. oktober 2012 - 17:59 #2
Det lyder som om din PSU "strømforsyning" er gået sig en tur.

Det er en af de billigste dele på en stationær af skifte.

Stød og brand! ;)
Avatar billede mistah Nybegynder
23. oktober 2012 - 21:44 #3
hej, tak for jeres input.

De sidste 3 gange jeg har bootet maskinen op, har den fungeret upåklageligt.

Forslaget med batteriet vil jeg prøve en af de nærmeste dage.

Jeg tjekker lige modellen på PSU, kan kun huske det er en 650W

mvh.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2012 - 07:33 #4
hvis det var løsningen lægger jeg et svar ellers se bort fra den
Avatar billede mistah Nybegynder
26. oktober 2012 - 20:07 #5
@treatmenice
Nu har jeg gjort som du foreslog, dog skiftede jeg batteriet til et nyt.

@heinevDK
Corsair VX550W

Jeg lader høre fra mig.
Avatar billede mistah Nybegynder
06. november 2012 - 08:15 #6
Ok, mit PC forbrug er blevet sat lidt på standby siden jeg legede med batteriet, men de sidste 2-3 gange er den bootet pænt op.

@treatmenice, vær's go.