Avatar billede Pawlus Novice
20. oktober 2012 - 21:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Autorun

Hejsa
Har tidligere fået god hjælp herinde, så nu prøver jeg igen.

Jeg har en stationær Pc med windows7 64 bit hvor min dvd brænder pludselig ikke mere vil køre autorun på mine cd/dvd'er. Jeg  har prøvet at vælge forskellige indstillinger inde i Kontrolpanel under automatisk afspilning men uden resultat. Hvad kan jeg ellers gøre for at få den til at fungere optimal igen.

Jeg kan oplyse at min Pc er knap et år gammel, og at automatisk afspilning har fungeret indtil for et par måneder siden.
Avatar billede Poko1 Ekspert
20. oktober 2012 - 21:35 #1
Avatar billede Pawlus Novice
21. oktober 2012 - 10:57 #2
Har prøvet at køre Fix fra Microsoft uden held:(
Avatar billede Poko1 Ekspert
21. oktober 2012 - 11:18 #3
Har du prøvet at fjerne den i Enhedshåndteringen og genstarte Pc, så finder den selv enheden igen?
Ps. Den kunne jo også være defekt.:-(
Avatar billede Pawlus Novice
21. oktober 2012 - 12:53 #4
Nej det har jeg ikke prøvet, men det er da et forsøg værd. Den skulle nødig være defekt da den er næsten helt ny:)
Avatar billede nyhuus Nybegynder
21. oktober 2012 - 19:43 #5
Autorun har sjældent noget med hardwaren at gøre - det er windows der bliver "defekt" på den ene eller anden måde.

En sten sikker måde at få det til at virke på igen, er ved at geninstallere windows.
Avatar billede Pawlus Novice
22. oktober 2012 - 08:03 #6
Er ikke meget for at skulle geninstallere windows vil nødig miste data. Kan huske at man i tidligere windows versioner kunne vælge at reparere programmet, kan man også det i windows7:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
22. oktober 2012 - 10:39 #7
Windows  Reparation med indbyggede værktøjer  disse 2 ligner tidligere metoder!
http://imageshack.us/a/img502/979/winrep.jpg
Denne bruger installations DVD/CDén
http://imageshack.us/a/img521/5921/winrep2.jpg
Eller hvis du har lavet den Reparations CD som du ofte er blevet bedt om at lave
http://imageshack.us/a/img89/581/winrep3.jpg
Avatar billede Pawlus Novice
04. november 2012 - 10:56 #8
Hejsa
Har lige været væk fra min PC i en periode, men nu er jeg tilbage.
Jeg har nu forsøgt at http://imageshack.us/ og skrive sfc/scannow i søgefeltet, men kan ikke finde det hverken på installationscd eller C drev. Er der noget jeg gør forkert?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2012 - 12:06 #9
Ikke sfc/scannow  men sfc /scannow
læg mærke ti mellemrummet C /.
Avatar billede Pawlus Novice
04. november 2012 - 13:11 #10
Resultatet er det samme selvom jeg laver mellemrum mellem sfc og /, så er der andre forslag eller skal jeg bare lære at leve med at autorun ikke virker:)
Avatar billede Pawlus Novice
19. november 2012 - 08:54 #11
Desværre er det ikke lykkedes mig at få løst problemet, så jeg vil gerne lukke tråden nu.