Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
20. oktober 2012 - 12:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Java installation på Vista - Hvordan retter jeg fejl

Jeg har Vista maskine, hvor jeg har afinstalleret ældre versioner af java.
Jeg har åbenbart fået lavet noget L... der gør at jeg ikke kan installere java.
Hver gang jeg forsøger popper en fejlmeddelelse op "Internal error 2753 regutils.dll"
Jeg kan ikke finde error 2753 på java hjælpesiden så jeg er lidt på herrens mark.
Det er ikke en fejl jeg har set på min anden vista maskine eller.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2012 - 13:17 #1
prøv http://support.microsoft.com/kb/2438651
et stykke nede er en 'FixIt' - kør den, genstart og installer java (evt offline, og 'kør som administrator')
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
21. oktober 2012 - 20:39 #2
Til Claes57
Tak for dit råd, men det virker ikke.
Som nævnt har jeg afinstalleret ældre versioner af java. Da problemet opstod fjernede jeg alle java relaterede henvisninger manuelt i registreringsdatabasen. Fejlen opstod før mit indgreb i rg.db.
Fejlen må ligge i java installer. Det undrer mig at jeg ikke kan finde error 2753 på Javas hjælpeside.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. oktober 2012 - 20:53 #3
du ved godt, at oracle har købt java?
https://forums.oracle.com/forums/thread.jspa?threadID=2177934
men vista er noget fejlbehæftet skidt, der ikke skulle have været udgivet (i stil med ca hver anden af win-versionerne - det er kun for pengene skyld)
Avatar billede Eigil Hansen Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:03 #4
Til Claes57
Tak for dit råd, denne gang virkede det.
Faktisk skulle jeg bare benytte java offline installation og følge vejledningen http://www.java.com/en/download/help/windows_offline_download.xml

Lidt flovt, det burde jeg have forsøgt.

Poingene er dine, mange tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. oktober 2012 - 14:19 #5
bare luk selv