Avatar billede zetto123 Nybegynder
19. oktober 2012 - 21:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

http server i windows stifinder

Hej, jeg har en Raspberry pi som bliver brugt som hjemme server og medie afspiller.
Jeg har en ekstern harddisk i den, og den er delt på mit hjemme netværk.
Den er sat op med http.
Min forbindelse imellem dem er også lidt mærkelig, jeg er forbundet til router 1. router 1 er forbundet til nettet. router 2 er forbundet til router 1, og raspberry pi er forbundet til router 2.
Jeg kan godt se alt indholdet på raspberry pi'en igennem min browser, men jeg vil gerne kunne se indholdet i windows explorer istedet.
nogle der ved hvordan jeg kan gøre det?

Windows 7 X64
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
19. oktober 2012 - 21:44 #1
hvor har du købt din raspberry pi henne? jeg overvejer selv at købe sådan en til at lege med.

jeg forstår dit indlæg som at din computer er forbundet til router 1, og at din raspberry er forbundet til router 2. og at router 2's WAN port er forbundet til router 1 LAN port.

Det giver ikke meget mening, hvis du fra LAN'et på router 1 vil forbinde til din raspberry, så er du nødsaget til at NAT/PAT'e router 2 så den leder trafikken ind på din raspberry.

hvis muligt, så undersøg om din router 2 kan køre i bridge mode, så slipper du for det setup (med mindre at det er af sikkerhedsmæssige årsager du har lavet det)

hvis ikke, så skal du PAT'e port 80 i router 2 til raspberry'ens IP for at se den via en browser, men det er port 445 du skal PAT'e for at bruge windows explorer
Avatar billede zetto123 Nybegynder
19. oktober 2012 - 22:02 #2
har købt den på farnell.com for 35 pund.

Det er helt rigtig og der er ikke noget problem ved at se indholdet på raspberry pi, på min computer. kan sagtens komme ind på den igennem min browser uden problemer.
Men det jeg ønsker er at se den i windows explorer, fordi når jeg taster min adresse ind for raspberry pi i windows explorer, så åbner den bare min browser op istedet
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
19. oktober 2012 - 22:17 #3
aha, så har du allerede lavet PAT? (eller også bruger du ikke router 2 som router)

I din windows explorer, der skriver du \\x.x.x.x i stedet for bare at skrive din IP. så åbner den i explorer istedet for Iexplorer
Avatar billede zetto123 Nybegynder
19. oktober 2012 - 22:51 #4
er ikke sikker på om jeg har lavet PAT, det var en anden herhjemme som satte den raspberry pi'en op.

prøvede at gøre som du sagde, jeg skrev \\192.168.1.3 som er raspberry pi'en addresse, men fik bare denne error besked "\\192.168.1.3 blev ikke fundet. Kontroller, at du har stavet korrekt, og prøv igen."
Avatar billede zetto123 Nybegynder
20. oktober 2012 - 22:15 #5
fandt en løsning på problemet, satte bare raspberry pi'en op for windows deling, og så kunne jeg finde den ved at skrive \\x.x.x.x.
hvis du lige lægger et svar ind thomas så jeg kan give dig points :)
Avatar billede magic-mouse Novice
24. oktober 2012 - 13:26 #6
Hej.

Kører du deb distro'en til RasPi ?

Hvis du gør det er det bare at installere samba på den, du skal have samba og samba servicen kørende for at se de filer som ligger på en linux distro (der findes måske også andre måder men det er klart det letteste)
Avatar billede zetto123 Nybegynder
19. november 2012 - 19:28 #7
tak for hjælpen for resten :)
vil du lige lægge et svar ind så du kan få points?
Avatar billede zetto123 Nybegynder
22. januar 2013 - 16:14 #8
lukker