Avatar billede Aaholm Nybegynder
18. oktober 2012 - 01:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan man udelukke synlighed i bestemte postnumre?

Jeg har et website på trapperne, som helst kun skal kunne findes i bestemte postnumre. Eller rettere sagt, så vil jeg gerne kunne udelukke bestemte postnumre/byer fra at kunne åbne sitet. Kan dette lade sig gøre? Og måske endnu vigtigere - hvordan?

Måske man kan skrive en stump kode i htaccess, hvor man kan tilføje de postnumre, der skal udelukkes?

Jeg håber inderligt at der findes en vis mand, som kan hjælpe! :-)
Avatar billede magic-mouse Novice
18. oktober 2012 - 08:08 #1
Hej

Det er ikke muligt da den måde din side identificere en bruger på er gennem IP adressen.

Da IP adressen ikke har nogen direkte relation med postnumre er denne sammenkopling ikke mulig. Dog kan du udelukke visse regioner basseret på IP adressen men det er ikke noget som ikke kan omgås ved eks. mobilt bredbånd, opkopling igennem telefonen osv. så spørgsmålet er om du vil lægge timer på en halv fungerende løsning.

En bedre metode ville være at komme med en popup når man kommer til siden og bede dem som kommer til siden at indtaste sit postnumer. På samme måde som eks. bilbasen og bolig sider bruger.

Bare for at være nysgerrig (så man kan komme med alternativ) hvorfor vil du udelukke brugere på nettet?
Er det websalg med begrænset leverance område?

At udelukke noget er dårligt for SEO da eks. google ikke vil kunne komme til din side. Og Hans som er på besøg hos sin mor ikke kommer til siden der fra da hans mor bor inden for området.

Konklution: Ikke muligt, generelt dårlig ide, informere os om hvorfor så kan vi hjælpe.
Avatar billede Aaholm Nybegynder
18. oktober 2012 - 11:28 #2
Tak for et meget fyldestgørende svar - bedre bliver det ikke!

Det mere dybdegående HVORFOR kan jeg ikke komme ind på. Men ja, det har med salg over nettet at gøre.

Mener du så at bruger først skal ramme en side, hvor denne skal indtaste sit postnummer, for der efter enten at få en varm velkomst eller den længste finger, alt efter hvor personen befinder sig? (Overdrivelse fremmer ofte forståelsen).

Pyt til dels med SEO - jeg vil hellere betale for kunderne. I den forbindelse ved jeg også, at jeg kan segmentere og målrette annoncer geografisk på fx Facebook, men vælger bruger så at dele et produkt på fx Facebook - ja, så har vi balladen.

Derfor vil det være nemmere, hvis sitet kun er gyldigt i bestemte områder.
Avatar billede magic-mouse Novice
18. oktober 2012 - 12:20 #3
Så tror jeg ikke jeg kan være til mere hjælp

Dog tror jeg ikke på handel hvor man udelukker en hel demografi.
Sidste trin på vejen ville være rådet: Istedet for at udelukke personer. Informere.

Det har været vellykked i de tilfælde hvor man levere færskvare at informere at leverance ikke kan foregå til de område hvor du befinder dig.

Alt det har noget med ikke at bræde broer til evt nye kunde områder som måske kan blive stødt af at ikke føle sig velkommen.
Avatar billede Aaholm Nybegynder
18. oktober 2012 - 12:43 #4
Det er helt i orden - jeg fik den viden jeg skulle bruge. Dog ikke den jeg havde håbet, men sådan må det jo være ind i mellem.

Hvis du kendte konceptet er jeg sikker på, at du ville forstå.

Igen - tak for et grundigt svar :-)