Avatar billede toni01 Nybegynder
10. august 2001 - 11:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af navn og antal ideer pr afdeling

Hej eksperter

Jeg vil gerne lave et udtræk som viser antallet af ideer pr afdeling.

dette involvere tre tabeller.

afddeling, medarbejder og ideer.

afdeling og medarbejder ligger i en database og ideer i en anden.
Avatar billede kelo Nybegynder
10. august 2001 - 14:57 #1
Lave et view af de tabeller og derefter dit træk.
Avatar billede nils_lastein Nybegynder
13. august 2001 - 21:27 #2
det involv. vel nærmere to tabeller! Mon ikke noget lignende kan klare det?

select count(*) from dbnavn1.afdeling group by dbnavn2.ideer.id
Avatar billede toni01 Nybegynder
16. august 2001 - 16:08 #3
Tak for hjælpen, jeg snupper nogle af pointsne selv, da der er mere i det end at lave views.