Avatar billede Karina84 Nybegynder
16. oktober 2012 - 19:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Virus fjernet - Hvad nu?

Jeg var så "heldig" igår, at stifte bekentskab med Ukash virussen.

Med hjælp fra en del tidligere oprettede indlæg herinde, og dertilhørende svar,
fik jeg åbnet min syge computer i kommandoprompt tilstand, og skrev rstrui.exe (mener jeg), og så kunne jeg systemgendanne til tidligere dato, fra før virus ramte. Så fedt, tusind tak!

Dette fungerede perfekt, og jeg har nu været inde i mit antivirusprogram (Microsoft security Essentials)og fjernet nogle forskellige skadelige elementer (bla. Trojan), der var sat i karantæne.

Hvad skal jeg mere gøre, for at være sikker på, der ikke er mere virus at komme efter, samt om jeg er beskyttet optimalt?

Håber I forstår hvad jeg mener.
Jeg er virkelig ikke teknisk, så i min verden ville det, jeg har gjort være nok, og jeg vil kunne fortsætte, som jeg plejer.

På forhånd mange tak :-)

Karina

Jeg kører Windows Vista Home Premium, 32 bit-opr. system
Avatar billede gsa Nybegynder
16. oktober 2012 - 21:47 #1
Du kan eventuelt prøve at køre et online viruscheck, Trend Micro har et udmærket "housecall" her: http://housecall.trendmicro.com/

Om du er beskyttet optimalt er altid et godt spørgsmål, det kan man ikke svare rigtigt på da ingen antivirus programmer er fejlfrie og du kan jo være en potentiel "første smittet" af en ny virus som ingen kender til og derfor vil være umulig at scanne for.

Microsoft er jo et velrenomeret firma, så mon ikke de gør deres bedste for at være med helt fremme i førerfeltet?
Avatar billede Karina84 Nybegynder
16. oktober 2012 - 22:41 #2
Tusind tak for dit svar. vil straks viruschecke.

:-)
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2012 - 17:42 #3
Ugens vits :

Microsoft er jo et velrenomeret firma, så mon ikke de gør deres bedste for at være med helt fremme i førerfeltet?

AV TEST, For at få sikkerhedsprogrammerne ranglistet på AV TEST klik to gange på Protection.

http://www.av-test.org/en/tests/home-user/windows-7/mayjun-2012

AV Comparative, rul ned på siden.

http://www.av-comparatives.org/images/docs/avc_fdt_201203_en.pdf

MSE ligger i bunden hos både AV Test og AV Comparativ

Hvad skal jeg mere gøre, for at være sikker på, der ikke er mere virus at komme efter, samt om jeg er beskyttet optimalt?

Køb et sikkerhedsprogram.

http://spywarefri-shop.dk/

http://kimludvigsen.dk/sammenligning/antivirus/pc.php
Avatar billede gsa Nybegynder
17. oktober 2012 - 19:46 #4
#3 ja det er fint med ranglister .... de er jo altid 100% objektive og ALDRIG underlagt reklamernes magt eller lign. Ej heller penge da, fy da :-)

Prøv dig frem, lyt ikke til folk der hader MS, uden MS så verden rent teknologisk meget anderledes ud end i dag, fakta, om man kan lide det eller ej.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2012 - 20:28 #5
#4 kan du se nogle reklamer på AV TEST eller AV Comparatives
hjemmeside.

De fleste af de der har en inficeret computer der er her på Eksperten.dk er folk der har gratis sikkerhedsprogram installeret på deres computer. Kik selv Sikkerhed igennem.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2012 - 20:37 #6
PC WORLD

Microsoft Security Essentials har flere gode kvaliteter, men man ville være bedre tjent med at kigge på nogle andre muligheder.

http://www.pcworld.dk/art/216647/stortest-her-er-de-bedste-gratis-antivirus-programmer?page=3

Selv om det er MSE 2.1 de har testet, er den eneste forskel på i MSE 4.0 udseende.

Prøv dig frem, lyt ikke til folk der hader MS

Hvorfor tror du man hader MS fordi man henleder opmærksomheden på test resultater for MSE.
Avatar billede Karina84 Nybegynder
14. januar 2013 - 10:42 #7
Tusinde tak for jeres gode svar. Jeg  gendannede computeren til en tidligere dato, og den har fungeret siden. Så tak tak tak. Hilsen karina