Avatar billede amandeep Nybegynder
16. oktober 2012 - 17:07 Der er 5 kommentarer

boligsikring

jeg flytet i min lejelighed i dec 2010 men jeg vidst ikke om boligstøtte men nu  oct 2012 jeg ansøg til boligstøtte .min sprøgsmål er at , får jeg boligstøtte fra dec 2010 eller når jeg ansøger?
Avatar billede Zaquel Nybegynder
16. oktober 2012 - 17:10 #1
Mener ikke at boligsikring er bagudkompatibel. Du får derfor "Fra nu af" hvis du bliver godkendt.

Så er der lidt basseører mere på kontoen dog :) Husk at skriv på din selvangivelse.
16. oktober 2012 - 18:25 #2
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde oprette dit spørgsmål under en anden mere passende kategori
www.eksperten.dk/spm/Diverse/Fri-debat/

www.eksperten.dk/faq#faq-2-2 ?
Passer denne beskrivelse på dit spørgsmål?:
- NB.: KUN spørgsmål "om" Eksperten i denne kategori. For at få et hurtigt og præcist svar, find den bedst egnede kategori !!!!

http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png

Til slut skal/bør du lige at lukke dette spørgsmål, ved selv at lægge et [svar] og efterfølgende sætte flueben i firkanten accepter og afgiv point til dig selv.

---
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. oktober 2012 - 20:18 #3
Selv om at jeg godt ved, at det er i strid med god skik, at svare på forkert anbragte spørgsmål, så skal du alligevel have denne her med:
1.
Man kan ikke få boligsikring fra et tidspunkt før ansøgningsdatoen.
2.
Jeg mener ikke at bolisikring er ikke skattepligtig indkomst, og skal derfor ikke oplyses på selvangivelsen. Hvis skattemyndighederne har behov for at kende beløbet, så er det automatisk oplyst fra betalende myndighed.
3.
Husk endelig at oplyse alle eventuelle ændringer i dine indkomstforhold, da de kan have betydning for din ret til boligsikring.
Hvis du undlader at oplyse eventuelle indtægter, så risikerer du i givet fald, at det udbetalte beløb bliver krævet tilbagebetalt.
/ptj_11
Avatar billede sinumsen Nybegynder
18. oktober 2012 - 20:47 #4
Ikke helt korrekt ptj_11. Hvis du søger boligstøtte inden udgangen af en måned vil du kunne få for den selv samme måned. Det fik jeg oplyst af kommunen da jeg selv skulle søge for nogle måneder siden.

Men som svar på OPs spørgsmål, så nej. Du kan kun få fra og med den måned du laver ansøgningen fra.
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. oktober 2012 - 14:14 #5
sinumsen #4>> Helt korrekt, jeg var ikke klar nok i min formulering, men det er faktisk også det jeg mener. Godt med en præcisering.
/ptj_11