Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. oktober 2012 - 15:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Installer driver fra cab

Hvordan lægger jeg drivere fra en cab fil over på min dell E6330??
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
15. oktober 2012 - 16:15 #1
Er det ik nemmere bare og gå ind på producents side og downloade de seneste drivere ?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2012 - 16:23 #2
normalt er der en setup.exe, der udpakker driveren - men du kan også hjøreklikke på cab-filen, og vælge 'udpak' - derefter kan du via enhedshåntering bede win om at søge i brugervalgt mappe, og så kan det fungere.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. oktober 2012 - 21:02 #3
Scootergrisen - ikke hvis det er netværkskort driveren der mangler.

Claes57>> Har jeg forsøgt, men den kan stadig ikke finde driverne
Avatar billede milter Ekspert
15. oktober 2012 - 21:24 #4
Hvilken driver er det, du mangler?

Og hvad har du gjort, som fører til, at driveren skal findes via en.cab-fil?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. oktober 2012 - 21:34 #5
jeg ville så ringe til en ven med usb-stick, og få driver hentet som scootergrisen foreslår.

og - det er en forkert cab-fil, du har haft gang i.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
16. oktober 2012 - 08:16 #6
Jeg har en USB som CAB og alm drivere ligger på :-)

I firmaet bruger vi bootUSB med win7enterprise. Det bruger jeg når jeg skal installere en ny PC uanset model.

Derfor vil jeg gerne hente cab filerne på Dells hjemmeside til hver model vi køber hjem, så jeg bare kan 'smider' driverne på den vej.

Af en eller mærkelig grund skal jeg installere hver enkelt driver jeg har hentet (Ved at dobbelklikke på selve filen), jeg kan ikke bare lade enhedshåndtering selv finde dem. Det virker ikke.

Det er derfor jeg har excelleret i Cab for at slippe for at finde ud af hvilke drivere der mangler, da der tit står ukendt enhed.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
01. november 2012 - 15:02 #7
Stadig ingen bud på en let løsning??
Har prøvet driver max for at exportere drivere fra en allerede kørende PC. Kunne godt tænke mig en mere optimal løsning, da vi PT ikke har noget image software
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
15. november 2012 - 13:40 #8
Min løsning blev:
1. Køre laptop op fra det pre installered OS der var installeret fra fabrikken.

2. Installere drivermax

3. Exporterer driverne

4. køre laptop op fra tom image

5. Indlæse driver max backup