Avatar billede juks Novice
10. august 2001 - 10:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

automatisk eksport af kunder.com fra concorde

HEj !
jeg skal lave en database over debitor kartoteket i en Concorde 4 , dvs at en gang om mån. eller hver aften .. skal den eksportere en standart kunder.com fil. så access kan hente den hver morgen ....
hvordan går man det ????
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. august 2001 - 10:44 #1
Prøv med et makroprogram.
Avatar billede juks Novice
10. august 2001 - 10:55 #2
ja til concorde.-... koster det ikke en krig ??
og kan mn godt køre makroen fra en alm... concorde
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. august 2001 - 11:00 #3
Jeg ved ikke hvad det koster.....

-men, er der ikke mulighed for at downloade et eller andet fra f.eks:
http://www.download.com

Eller bruge windows´ eget makroprogram

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede juks Novice
10. august 2001 - 11:08 #4
??? jeg tror lige du skal udspecificere det ......
jeg skal jo vide hvad jeg skal gøre for at trigge concorde...
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. august 2001 - 11:14 #5
Et makroprogram er en applikation der laver en \"automatisk handling\".

Den automatiske handling bliver oprettet ved at du først starter makroprogrammet og vælger \"record/optag\".

Så starter du Concorde og \"gør det du skal/vil.

Nu stopper du makroén og gemmer filen på f.eks dit skrivebord.

Når du herefter starter makroen - gør den det du gjorde.....da du lavede filen.

Nemt ikk´ ?

Det er ikke sikkert at alle makroprogrammer fungerer sammen med Concorde, men det er vel et forsøg værd at hente et par stykker eller 3 gratis fra nettet.

-eller som sagt - prøv med Windows´ eget makroprogram.

Jeg ved ikke så meget om Windows, da jeg er Macbruger, men makroer fungerer altid ens.....

Good luck !
Avatar billede juks Novice
10. august 2001 - 11:14 #6
og hvordan vil du have windows til at køre et script , i et dosbaseret program
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. august 2001 - 11:18 #7
Det kan du sikkert heller ikke.

Men der findes vel makroprogrammer til DOS. ?

Og makroen skal vel \"åbne/starte\" Concorde før den kan hente og gemme filerne ikk` ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
10. august 2001 - 11:25 #8
Prøv f.eks den her:

http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-5921583.html?tag=st.dl.10001-103-2.lst-7-19.5921583

Den kan da vist det du skal bruge.....

Eller er der flere hvis du søger på \"macro\"

på: http://www.download.com

hilsen: http://www.aeble.net
Avatar billede dma Nybegynder
10. august 2001 - 17:31 #9
Du kan ikke umiddelbart køre macroer i Windows som går ind og styre C4, MEN der findes en helt anden mulighed:

C4 har en såkaldt \"båndoptager funktion\" som er en slags intern makroafvikler. Optag en \"manuel\" afvikling af det du vil på følgende måde:

1. Forlad C4 og genstart C4
2. Efter indtastning af brugerId og evt. password, trykker du SHIFT+F5 for at igangsætte optagelse af båndoptagelse.
3. Vælg et ledigt bogstav som optagelsen skal gemmes under - f.eks. J
4. Gå slavisk igennem for at udføre den funktion. Brug så vidt muligt hurtige genveje. Hvis du f.eks. skal vælge Debitor/Tilpasning/Export af data, trykker du \'D\' (vælger Debitor-kolonnen), \'T\' (vælger menupunktet \'Tilpasning\'), tryk \'ENTER\' for at åbne undermenuen, tryk \'E\' for Export af data osv.)
Du skal være opmærksom på, at C4 kun optager tastetryk og ikke registrer hvad det er du vælger!!
Når du er har igangsat den ønskede kørsel, trykker du SHIFT+F5 igen og indtaster en kort beskrivelse for denne båndoptagerfunktion.

Gå nu ud af C4 og opret en batch-fil som kalder C4 på følgende måde (brugerId 1, password KODE og båndoptager J):

MULTIE.EXE b1 pKODE tJ

(eller MULTI.EXE hvis det er den du anvender)

Hvis du ikke har noget password:

MULTIE.EXE b1 p tJ

Båndoptagerfunktioner kan også afspilles direkte i programmet ved at trykke ALT+J (eller hvad den nu er gemt under). MEN HUSK programmet er flintrende ligeglad med hvor og hvornår du trykker ALT+J, den fyrer bare tastetrykkene af og kan derfor lave gevaldigt rav i den, hvis det sker på et uheldigt sted!!! Læg derfor båndoptagelsen under et bogstav du ikke vil komme til at ramme ved en fejltagelse (specielt hvis du bruger ALT+(X) i et andet program!

Det du nu mangler er at finde en utility som kan starte denne batch-fil på et givet tidspunkt!!

OK?

Avatar billede ejconsulting Nybegynder
07. september 2011 - 14:58 #10
hej det er simpelt. opret et link til debitorkartoteket med en odbc driver. I access lav en kopi af debitorkartoteket og du kan nu gøre med kopien  hvad du vil.

mvh erik

Ps du bør hver dag starte med at slette all posterne i kopien og dernæst appende/indsætte debitorkartoteket til/i kopien.
Det kan gøres automatisk når du åbner acces