Avatar billede itfc1962 Nybegynder
15. oktober 2012 - 12:01 Der er 3 kommentarer

Hvordan vurderer man et serverproblem?

Hej alle,

Jeg hjælper toæ med at drive siden footy.dk.

Her har vi til tider, læs jævnligt, problemer med at siden "hænger". Andre gange loader den fint.

På en god dag loader siden som den skal. Her tager det omkring 4-5 sekunder inden hele siden bliver vist, men andre gange kan det tage helt op til 20 sekunder.

Til at starte med ignorerede jeg selv problemet, men da alle vores brugere bliver ramt i bølger af dette problem, så er vi nu igang med , at finde en løsning på problemet.

Mit spørgsmål er dog, om det først og fremmest kan skyldes at vi ligger på en shared host account på JustHost?

Vi er obs på, at siden har meget billedemateriale, hvilket tager lidt tid at loade, men da vi på gode dage kan præstere 4-5 sek. load tid, så ved jeg ikke om det nødvendigvis er problemet?

Mvh

Michael
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. oktober 2012 - 12:20 #1
Problemet med  shared host er jo dels at hvis andre kunder skaber høj load på serveren, så vil det ramme alle og derfor er det ikke nødvendigvis jeres der skaber problemet, men blot kommer ind i det.

En anden ting er, at det er næsten umuligt, at få bugt med medmindre de yder rigtig god service, for når du kontakter dem, så inden deres teknikkere får kigget på problemet, så er det måske væk af sig selv og derfor kan fejlretning tage noget længere tid.

Det er hurtigere, men også dyre at få sin egen server. Det er dog alligevel ikke så dyrt i dag, men det koster naturligvis noget mere end  shared host og derfor skal man overveje om det kan betale sig.

Men på  shared host er der kun, at kontakte din udbyder og bede dem om problemet, du kan give dem tidspunkter hvor i oplever det og direkte link til siderne, men du kan ikke gå så meget dybere ned i det, men er afhængig af jeres support fra jeres host.
Avatar billede itfc1962 Nybegynder
15. oktober 2012 - 12:28 #2
Det vil sige, at du vurderer, at der her er tale om et reelt problem med serveren og ikke vores site?
Avatar billede bacardil Nybegynder
15. oktober 2012 - 12:59 #3
Det er jo ikke til at vurdere uden, at man kan komme ind på serveren og overvåge den.

Men  det er ofte det man ser, at problemet ikke nødvendigvis ligger på dit website.

Du kan naturligvis prøve at sammenligne besøgende og hvilke sider de besøger når problmet opstår og se om der er en sammenhæng med hvor mange billeder skal loades mm.

Men ellers er det umuligt, så er det kun en der kan komme på ind på serveren og overvåge den der kan hjælpe.

Så det bedste råd er at få fat i deres support også få en dialog igang så snart problemet er der og håbe de kan løse det.