Avatar billede anjagrum Nybegynder
13. oktober 2012 - 19:38 Der er 9 kommentarer

no video input

Jeg har købt en ny stationar Acer samt en philips skærm. Efter montering/samling får jeg på en sort skærm meddelelsen: No video input.

Jeg har tjekket at kablet er korrekt sat i - hvad kan der være galt?

God weekend
Anja
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
13. oktober 2012 - 20:40 #1
Prøv og tænd for computeren.
Avatar billede Poko1 Ekspert
13. oktober 2012 - 23:05 #2
Det er sikkert fordi du stiller dit spørgsmål som om det er en fejl med Eksperten!
http://img515.imageshack.us/img515/1898/fejlpeks.png
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2012 - 08:39 #3
Scootergrisen >> Klaphat!
Poko1 >> Tjek lige hvornår spørger er oprettet, inden du brænder den slags af. "Oprettet 13. oktober 2012 kl. 19.34"

Anjagrum >> Det er vel ikke sådan, at der både er et onboard stik til skærmen, og et eksternt grafikkort i maskinen, og du så har sat stikket i det onboard? (Er set flere gange)
Avatar billede pretttyfly Praktikant
14. oktober 2012 - 08:51 #4
en anden mulighed kan også være at skærm står på den forkerte indgang, prøv at checke menuen i skærmen og se om du kan skifte over til en anden indgang, ellers lyder #3 forslag også som en rigtig god ide at checke.
Avatar billede anjagrum Nybegynder
14. oktober 2012 - 09:48 #5
Nu er jeg jo begynder (som Poko er så venlig at understrege), så jeg forstår ikke helt, hvad du foreslår fromsej. Med PC følger kun ét stik. Dette har jeg sat i bag PC (det eneste sted, det kan isættes på bagsiden) samt i skærmen (det eneste stik, som passer dér). Så hvor er det lige, at jeg ikan indsætte i det eksterne grafikkort?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2012 - 11:07 #6
OK, så giver det sig selv, når der kun er et stik.
Har du mulighed for at prøve med en anden skærm, og afprøve skærmen på en anden maskine?
Avatar billede anjagrum Nybegynder
14. oktober 2012 - 11:34 #7
Jeg har sat skærmen til en bærbar - og her virkede den helt fint. Så det må vel være noget med selve PC'en?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. oktober 2012 - 13:48 #8
Umiddelbart ja, har du prøvet med en anden skærm?
Avatar billede anjagrum Nybegynder
20. oktober 2012 - 08:46 #9
Det var et DVI stik, der skulle til. Eller en DVI-adapter. Så nu virker det  :)