Avatar billede eurodont Juniormester
11. oktober 2012 - 20:52 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Langsom computer ... meget langsom

Hej med Jer.

De sidste par dage har været et mareridt, når jeg har startet min computer. Når den starter op, virker det til at den arbejder og arbejder i én uendelighed, uden at der nødvendigvis kommer de normale skærmbilleder/ikoner/m.m på skærmen.

Efter 5-6 minutter har jeg haft valgt at restarte.

Andre gange ser alting normalt ud; men når jeg eks. trykker på Start, sker der intet, og hvis det endeligt lykkes mig at komme på nettet, er jeg igen "fanget i en venteposition".

Til andre tider fungerer den så udemærket, som eks. nu ... men jeg ved ikke hvad der har forårsaget det, og kunne meget godt tænke mig Jeres hjælp.

Mvh.
Sirus
11. oktober 2012 - 21:04 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Under opstart, generelt, (kun) ved Internet brug ???
Avatar billede eurodont Juniormester
11. oktober 2012 - 21:12 #2
Hej.

Jeg anvender Windows 7.

Jeg har en Log fa HiJackThis der ser ud som følger:

_________________________________________________________________
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 21:09:04, on 11-10-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16450)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLocker\x86\mwlDaemon.exe
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Pro\DTShellHlp.exe
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Pro\DTAgent.exe
C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\PmmUpdate.exe
C:\Program Files (x86)\Acer\Hotkey Utility\HotkeyUtility.exe
C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\Arcade Movie\ArcadeMovieService.exe
C:\Program Files (x86)\Windows iLivid Toolbar\Datamngr\datamngrUI.exe
C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\EgisUpdate.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\zatray.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\Sirus\Desktop\Sikkerhed\HiJackThis.exe
C:\Windows\SysWOW64\DllHost.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://acer.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://acer.msn.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://start.facemoods.com/?a=make&s={searchTerms}&f=4
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {91da5e8a-3318-4f8c-b67e-5964de3ab546} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {37483b40-c254-4a72-bda4-22ee90182c1e} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: Complitly - {0FB6A909-6086-458F-BD92-1F8EE10042A0} - C:\Users\Sirus\AppData\Roaming\Complitly\Complitly.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: McAfee Phishing Filter - {27B4851A-3207-45A2-B947-BE8AFE6163AB} - (no file)
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgssie.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ZoneAlarm Security Engine Registrar - {8A4A36C2-0535-4D2C-BD3D-496CB7EED6E3} - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\WOW64\TrustChecker\bin\TrustCheckerIEPlugin.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Hjælp til logon til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O2 - BHO: (no name) - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - (no file)
O2 - BHO: UrlHelper Class - {A40DC6C5-79D0-4ca8-A185-8FF989AF1115} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\IEBHO.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - (no file)
O3 - Toolbar: ZoneAlarm Security Engine - {EE2AC4E5-B0B0-4EC6-88A9-BCA1A32AB107} - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\WOW64\TrustChecker\bin\TrustCheckerIEPlugin.dll
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SuiteTray] "C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLockerSuite\x86\SuiteTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EgisUpdate] "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\EgisUpdate.exe" -d
O4 - HKLM\..\Run: [EgisTecPMMUpdate] "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\PmmUpdate.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Hotkey Utility] C:\Program Files (x86)\Acer\Hotkey Utility\HotkeyUtility.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MDS_Menu] "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\MediaShow Espresso\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\MediaShow Espresso" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\MediaShow Espresso\5.6"
O4 - HKLM\..\Run: [ArcadeMovieService] "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\Arcade Movie\ArcadeMovieService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DATAMNGR] C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\DATAMN~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_TRAY] C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKLM\..\Run: [ZoneAlarm] "C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\zatray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Freecorder FLV Service] "C:\Program Files (x86)\Freecorder\FLVSrvc.exe" /run
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Xvid] C:\Program Files (x86)\Xvid\CheckUpdate.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Pro Agent] "C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Pro\DTAgent.exe" -autorun
O4 - HKCU\..\Run: [BrowserChoice] "C:\Windows\System32\browserchoice.exe" /run
O4 - Global Startup: FILSHtray.lnk = C:\Program Files (x86)\FILSHtray\FILSHtray.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - (no file)
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgpp.dll
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\datamngr.dll C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\IEBHO.dll
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: AVGIDSAgent - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avgwd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG10\avgwdsvc.exe
O23 - Service: BlueStacks Android Service (BstHdAndroidSvc) - BlueStack Systems, Inc. - C:\Program Files (x86)\BlueStacks\HD-Service.exe
O23 - Service: BlueStacks Log Rotator Service (BstHdLogRotatorSvc) - BlueStack Systems, Inc. - C:\Program Files (x86)\BlueStacks\HD-LogRotatorService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GREGService - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Acer\Registration\GREGsvc.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: ZoneAlarm LTD Toolbar IswSvc (IswSvc) - Check Point Software Technologies - C:\Program Files\CheckPoint\ZAForceField\IswSvc.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: MBAMScheduler - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamscheduler.exe
O23 - Service: MBAMService - Malwarebytes Corporation - C:\Program Files (x86)\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamservice.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: MyWinLocker Service (MWLService) - Egis Technology Inc. - C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLocker\x86\MWLService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Cyberlink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Updater Service - Acer Group - C:\Program Files\Acer\Acer Updater\UpdaterService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Check Point Software Technologies LTD - C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\vsmon.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 13138 bytes
Avatar billede eurodont Juniormester
11. oktober 2012 - 21:23 #3
Og MBAM giver dette resultat:

__________________________________________________________________
Malwarebytes Anti-Malware 1.65.0.1400
www.malwarebytes.org

Database version: v2012.10.08.07

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Sirus :: SIRUS-PC [administrator]

mbam-log-2012-10-11 (21-13-29).txt

Skanningstype: Hurtig skanning
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 200224
Tid gået: 3 minut(ter), 50 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

(færdig)
Avatar billede eurodont Juniormester
11. oktober 2012 - 21:34 #4
PS: Primært under opstart.
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. oktober 2012 - 21:37 #5
Jeg synes ikke Hijack this loggen ser slem ud, men jeg er heller ikke ekspert. Jeg ser dog der er nogle toolbars som jeg vil råde dig til at afinstallere.

Det er altid en god ide at tjekke for toolbars under Control Panel og tilføj/fjern programmer.

Samtidig ville jeg afinstallere AVAST. Og Zonealarm er også kendt for at få en pc til at køre langsomt der er andre produkter som kræver færrer resourcer.

Her er et par produkter til at tjekke din pc yderligere:

drweb-cureit og VIPRERescue12672 (De er gratis)

Til sidst vil jeg anbefale at du opretter en profil på spywarefri.dk da de er eksperter i hijack this logfiler.
Avatar billede eurodont Juniormester
11. oktober 2012 - 21:46 #6
Hej Sabeltiger81.

Tak for at du vil hjælpe.

Hvilke Toolbars er der tale om, at jeg bør fjerne i Kontrolpanelet?

Nu er ZoneAlarm afinstalleret.
11. oktober 2012 - 22:01 #7
Samt www.eksperten.dk/guide/1528

---

Searchqu Toolbar
...
11. oktober 2012 - 22:02 #8
HOV ?

Kan det passe at du både kører med
* AVG10
* Avast
samtidig ???
11. oktober 2012 - 22:07 #10
Afinstall
* Nero BackItUp Scheduler 4.0 (Eller bruger du det MEGET ?)
* Google Update Tjeneste
11. oktober 2012 - 22:10 #11
CCleaner - værktøjer - opstart - her kan du disable/fjern følgende elementer fra din opstart ->

[Adobe Reader Speed Launcher]
[ArcadeMovieService]
[Adobe ARM]
[Freecorder FLV Service]
[Xvid]
[DAEMON Tools Pro Agent]
[BrowserChoice]  (Eller ELSKER du denne ???)

---
11. oktober 2012 - 22:12 #12
Du bør (skal) opdatere din AcrobatReader ->
http://get.adobe.com/dk/reader/  (FRAKLIK det der Chrome halløj!!!)
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. oktober 2012 - 22:16 #13
Du har også et program der hedder iLivid, det er også et program der komme fra websider der kan være inficeret med malware.

Så det ville jeg også afinstallere.

Og som Larry nævner, er det ikke så godt at køre flere antivirus programmer sammen, da de bruger pc resourcer i større grad og at de også kan konflikte med hinanden.

Jeg ville benytte Avg10. Eller investere i en samlet antivirus/malware pakke. (Dog ikke Norton) De bruger for mange resourcer fra pc'en. Og så lade Windows Firewall være den primære firewall.

Men brug de 2 filer som jeg har givet dig navnene på, samt Larrys guides.
Avatar billede eurodont Juniormester
11. oktober 2012 - 22:41 #14
Hej igen.

Tak for at I begge to vil hjælpe mig :)

Jeg kan ikke finde følgende i Kontrolpanelet:

Searchqu Toolbar
Nero BackItUp Scheduler 4.0  og
Google Update Tjeneste

Ellers har jeg fulgt Jeres anvisninger.

Skal jeg poste noget til Jer?
Avatar billede sabeltiger81 Nybegynder
11. oktober 2012 - 22:53 #15
Hvis du er frisk på det, så prøv at følge denne guide:

Når du åbner siden er den på dansk og der er også en dansk youtube video til denne guide så du kan se hvordan du gør.

Prøv at følge denne guide. (Det tager et par timer at køre al scanning igennem, nogle gange mere.) Men det er det værd.

Jeg har prøvet det på en vens pc og de fleste værktøjer fungerede 100% (jeg er ikke så tålmodig altid).

http://antimalwareguy.com/Howto1.html
11. oktober 2012 - 23:28 #16
HAR du fjernet det ene Sikkerhedsprogram ???

Evt. brug
www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
(Free version - til at Afinstall...
Avatar billede eurodont Juniormester
12. oktober 2012 - 00:00 #17
Hej igen.

Der er stadigvæk problemer med computeren.

Jeg kan ikke afinstallere/installere AVG - jeg får følgende fejlmeddelelse: Fejlkode: 0xC0070643
Fejlmeddelelse: Generel intern fejl
Yderligere meddelelse: MSI-maskine. Produktet kunne ikke installeres.
@AVGMSI_Error27037
Forberedelse af driverinstallation mislykkedes (0xE0010013)
Kontekst: AVG Produktinstallation, MSI-handlingen mislykkedes
Den specificerede registrerigsdatabasenøgle findes ikke.

Kan heller ikke køre VIPre - får følgende fejlmeddelelse:     Konfigurationsdataene for dette produkt er beskadiget.

Det siger jo ikke rigtigt mig noget, desværre ...
12. oktober 2012 - 06:53 #18
Avatar billede 220661 Ekspert
12. oktober 2012 - 08:42 #19
#5 "Til sidst vil jeg anbefale at du opretter en profil på spywarefri.dk da de er eksperter i hijack this logfiler."
Det mener jeg nu også et Karise er god til ;-)
12. oktober 2012 - 08:55 #20
;-)
Avatar billede eurodont Juniormester
12. oktober 2012 - 17:33 #21
Hej igen Karise og Sabeltiger.

Mange tak for hjælpen. Jeg vil gerne splitte pointene til Jer.

Jeg tror, at det var AVG som var synderen. Jeg fik vist fjernet de sidste rester af programmet via: http://www.avg.com/ww-en/utilities

Har nu installeret Avast og min computer virker umiddelbart fin igen.

Mange tak for hjælpen.

Hvordan splitter jeg point-delingen til Jer?  :)
12. oktober 2012 - 17:47 #22
... Kan jeg/vi lige se en frisk log fra HiJackThis ? Der er lidt 'efteroprydnig'/optimering ... efter min mening...
Avatar billede eurodont Juniormester
12. oktober 2012 - 17:54 #23
Det kan du tro.

___________________________________________________________________
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Scan saved at 17:53:05, on 12-10-2012
Platform: Windows 7 SP1 (WinNT 6.00.3505)
MSIE: Internet Explorer v9.00 (9.00.8112.16450)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\ProgramData\Browser Manager\2.3.759.138\{61d8b74e-8d89-46ff-afa6-33382c54ac73}\browsermngr.exe
C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAAnotif.exe
C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLocker\x86\mwlDaemon.exe
C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\PmmUpdate.exe
C:\Program Files (x86)\Acer\Hotkey Utility\HotkeyUtility.exe
C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Pro\DTShellHlp.exe
C:\Program Files (x86)\Windows iLivid Toolbar\Datamngr\datamngrUI.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\EgisUpdate.exe
C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe
C:\Users\Sirus\Desktop\Sikkerhed\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://acer.msn.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.claro-search.com/?affID=114508&tt=4112_8&babsrc=HP_clro&mntrId=4666979e000000000000f80f410596e4
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://acer.msn.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://start.facemoods.com/?a=make&s={searchTerms}&f=4
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: (no name) - {91da5e8a-3318-4f8c-b67e-5964de3ab546} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {37483b40-c254-4a72-bda4-22ee90182c1e} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe,
O2 - BHO: Complitly - {0FB6A909-6086-458F-BD92-1F8EE10042A0} - C:\Users\Sirus\AppData\Roaming\Complitly\Complitly.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O2 - BHO: Hjælp til logon til Windows Live ID - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O2 - BHO: UrlHelper Class - {A40DC6C5-79D0-4ca8-A185-8FF989AF1115} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\IEBHO.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {D0F4A166-B8D4-48b8-9D63-80849FE137CB} - (no file)
O3 - Toolbar: avast! WebRep - {8E5E2654-AD2D-48bf-AC2D-D17F00898D06} - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\aswWebRepIE.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SuiteTray] "C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLockerSuite\x86\SuiteTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EgisUpdate] "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\EgisUpdate.exe" -d
O4 - HKLM\..\Run: [EgisTecPMMUpdate] "C:\Program Files (x86)\EgisTec IPS\PmmUpdate.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Hotkey Utility] C:\Program Files (x86)\Acer\Hotkey Utility\HotkeyUtility.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MDS_Menu] "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\MediaShow Espresso\MUITransfer\MUIStartMenu.exe" "C:\Program Files (x86)\Acer Arcade Deluxe\MediaShow Espresso" UpdateWithCreateOnce "Software\CyberLink\MediaShow Espresso\5.6"
O4 - HKLM\..\Run: [DATAMNGR] C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\DATAMN~1.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avast] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\avastUI.exe" /nogui
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: FILSHtray.lnk = C:\Program Files (x86)\FILSHtray\FILSHtray.exe
O9 - Extra button: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1004 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WindowsLiveWriterShortcuts.dll,-1003 - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~2\MICROS~3\Office12\REFIEBAR.DLL
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files (x86)\common files\microsoft shared\windows live\wlidnsp.dll
O11 - Options group: [ACCELERATED_GRAPHICS] Accelerated graphics
O18 - Protocol: wlpg - {E43EF6CD-A37A-4A9B-9E6F-83F89B8E6324} - C:\Program Files (x86)\Windows Live\Photo Gallery\AlbumDownloadProtocolHandler.dll
O20 - AppInit_DLLs: c:\progra~3\browse~1\23759~1.138\{61d8b~1\browse~1.dll
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe
O23 - Service: Browser Manager - Unknown owner - C:\ProgramData\Browser Manager\2.3.759.138\{61d8b74e-8d89-46ff-afa6-33382c54ac73}\browsermngr.exe
O23 - Service: BlueStacks Android Service (BstHdAndroidSvc) - BlueStack Systems, Inc. - C:\Program Files (x86)\BlueStacks\HD-Service.exe
O23 - Service: BlueStacks Log Rotator Service (BstHdLogRotatorSvc) - BlueStack Systems, Inc. - C:\Program Files (x86)\BlueStacks\HD-LogRotatorService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: GREGService - Acer Incorporated - C:\Program Files (x86)\Acer\Registration\GREGsvc.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Google Update Tjeneste (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files (x86)\Google\Update\GoogleUpdate.exe
O23 - Service: Intel(R) Matrix Storage Event Monitor (IAANTMON) - Intel Corporation - C:\Program Files (x86)\Intel\Intel Matrix Storage Manager\IAANTMon.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: MyWinLocker Service (MWLService) - Egis Technology Inc. - C:\Program Files (x86)\EgisTec MyWinLocker\x86\MWLService.exe
O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 4.0 - Nero AG - C:\Program Files (x86)\Common Files\Nero\Nero BackItUp 4\NBService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe (file missing)
O23 - Service: PnkBstrA - Unknown owner - C:\Windows\system32\PnkBstrA.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Cyberlink\Shared files\RichVideo.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: Updater Service - Acer Group - C:\Program Files\Acer\Acer Updater\UpdaterService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Wat\WatUX.exe,-601 (WatAdminSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\Wat\WatAdminSvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10543 bytes
12. oktober 2012 - 18:09 #24
Oprydning:

Kør en scanning med Hijackthis, Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.claro-search.com/ (...)

R3 - URLSearchHook: (no name) - {91da5e8a-3318-4f8c-b67e-5964de3ab546} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {37483b40-c254-4a72-bda4-22ee90182c1e} - (no file)
R3 - URLSearchHook: (no name) - {1392b8d2-5c05-419f-a8f6-b9f15a596612} - (no file)

O2 - BHO: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O3 - Toolbar: Searchqu Toolbar - {99079a25-328f-4bd4-be04-00955acaa0a7} - C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\searchqudtx.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {D0F4A166-B8D4-48b8-9D63-80849FE137CB} - (no file)

Genstart normalt...

---

Slet mappen
C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\

---

Ta' en oprydning med CCleaner, som tidliger beskrevet...

---

Hvordan kører PC'en så nu ?
12. oktober 2012 - 18:10 #25
* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering
Avatar billede eurodont Juniormester
12. oktober 2012 - 18:30 #26
Jeg spørger lige dumt: Hvor finder jeg mappen: C:\PROGRA~2\WI3C8A~1\Datamngr\ToolBar\
Avatar billede eurodont Juniormester
12. oktober 2012 - 18:42 #27
Jeg har en mappe der hedder Programmer og en anden mappe der hedder Programmer (x86) men ikke føromtalte, og kan heller ikke finde den ved at 'Søge'
13. oktober 2012 - 10:21 #28
... så la' den være - kan være smidt ud af HiJackThis ...

Ref #25