Avatar billede suthesan Nybegynder
11. oktober 2012 - 14:22 Der er 2 kommentarer

Sumsung TV series 6 3d?

Hej Jeg har købt et samsung series 6 tv med 3D glas 400hz ovs.

Spørgsmålet er, når jeg kigger inde i computerens setup. Så der 1920x1080 75Hz.

I TV setup på tvet er den sat til Game setup "ON".

Der er en knap på fjernbetjening, hvor der står 3D. Og den converter 2d til 3d billeder.

Jeg ved at skærmen skal også kunne køre 3d, men burde det ikke være pcen der skal sende 3D signaler fra grafikkort op til TVet? Eller er det liget meget så længe tv kan convert det til 3d?
Og hvorfor siger min PC at tvet har en Maks rapporteret opdateringhastighed på 75hz? På tv spec står det 400hz :/
Burde den ikke vise maks 400? Eller mangler jeg en specifik setup?

Mit grafikkort er en 6870 AMD Black E.
Avatar billede Blandy Praktikant
11. oktober 2012 - 14:33 #1
75hz er det som dit graffikkort sandsynligvis har som max frekvens. Normalt billede ligger så vidt jeg ved på 60 hz.

de 400 Hz er hvad jeg vil kalde "blødgørende herts". Altså du får kun et signal ind på de 60 hz, men fjernsynet kan "gætte" de mellem liggende farver og billeder i signalet, og derved gøre billeder mere rolig og flydende. Som så ville svarer til 400 hz. Så tv'et lavet de 60 billeder i sekunder om til 400 billeder i sekundet.

Hvis der skal ses i "rigtig" 3D skal signalet ikke længere være i 60 hz men 120, da det kræver to billedesignalet at danne 3D effekten.

Ret mig hvis jeg har misforstået noget. Men det er sådan jeg forstår konceptet.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. oktober 2012 - 16:10 #2
Man arbejder vel med 2 begreber, video frame rate(24/48fps), og Refresh Rate (Herzt).

Ved afspilning af en 3d blueray, kræves der kun 120hz for at tv-et kan klare 3d perfekt, men det er jo et godt salgsargument om at billedet (24/48 fps) opdateres 400 gange i sekundet med et 400hz, lidt lige som da 100hz tv kom frem mod de sædvanlige 60 WEEEE hvor kunne vi alle se stor forskel...

http://www.edbpriser.dk/skaerm/aoc-e2352phz-id-5368389.aspx

en 3d skærm der opdatere 48fps(eller højere ved gaming) 60 gange i sekundet.

Altså video 3d = 48 billeder i sekundet, video 2d = 24 billeder i sekundet.
400hz = TV'ET opdatere billedet 400 gange i sekundet (men ved 3d modtager det kun 48 billeder)

vh
/J