Avatar billede flashback83 Nybegynder
05. oktober 2012 - 14:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PS3 kan ikke finde NAS

Jeg har et trådløst netværk sat op med en Thomson router (Telia), en Verbatim 2Tb NAS forbundet til routeren og PS3 og laptop, som forbinder trådløst. Der er desuden tilsluttet et Sonos musiksystem.

Mit problem er at mens jeg har fået alle de andre til at snakke sammen, så kan PS3'eren ikke se NAS'en, og på PS3'eren er der ingen mulighed for at indtaste IP-adresse eller lign., men udelukkende lave en automatisk søgning. Søgning finder laptoppen og Sonos systemet, men ikke NAS'en.

UPNP er aktiveret på NAS'en
DLNA er aktiveret på PS3'eren
Routeren er sat op, så hver enhed får tildelt samme IP hver gang.

Nogen bud på, hvad problemet kan være, eller hvor jeg skal starte med at lede? Jeg er bestemt ikke netværkshaj, men fik dog det andet til at virke, så bær over med mig, hvis jeg skal have et ord eller begreb forklaret...

På forhånd tak
Rasmus
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. oktober 2012 - 14:40 #1
Hej.

  Jeg antager at du bruger din router til at samne alle enheder i, ligesom IP# sikkert ligger direkte i forlængelse af hinanden, eller i hvert fals i samme subnet. Har du prøvet at forbinde NAS og PS3 via en switch? Jeg kører selv med en PS3 (1. gen) sammen med både et Zyxel NSA220Plus og noget server, helt uden problemer. Den fanger den fint, selvom NAS'et har være i dvale og her er der ikke opsat noget specielt på NAS'et.

De bedste hilsner
Avatar billede flashback83 Nybegynder
05. oktober 2012 - 14:46 #2
IP'erne ligger lige i nærheden af hinanden - dog ikke i forlængelse, men ja alle inden for samme subnet. De er tildelt af routeren og jeg har så bare været inde at klikke af, at den skal bruge samme ip hver gang.

Jeg har ikke en switch og har ikke forsøgt at forbinde direkte. PS'en har kørt fint trådløst med internet og fanger som sagt også både pc'en og Sonos systemet uden problemer...
Avatar billede flashback83 Nybegynder
05. oktober 2012 - 14:47 #3
Ip adresserne ligger vist alle mellem 192.168.1.64 og 192.168.1.70
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. oktober 2012 - 14:58 #4
Min tanke er at den omsætning fra wireless til kablet netværk på routeren (bridge-funktion) ikke er så transparent, som forventet. Derfor kunne det være interessant at se, hvordan de opfører sig på en fælles switch - så er i hvert fald een variabel elimineret.
Avatar billede flashback83 Nybegynder
05. oktober 2012 - 15:03 #5
Vil det virke, hvis jeg slutter PS'eren til routeren, så begge er forbundet ved Ethernet?
Avatar billede flashback83 Nybegynder
05. oktober 2012 - 15:13 #6
Jeg har netop forsøgt at tilslutte direkte til routeren med Ethernet kabel. Det ændrede ikke noget. Det er samme enheder den finder.
Avatar billede flashback83 Nybegynder
05. oktober 2012 - 15:36 #7
Jeg genstartede systemet (endnu engang) og vupti - der var på magisk vis min NAS! De har altså deres eget liv! Det næste bliver så at der ikke er nogen filer synlige på NAS'en - hverken musik eller billeder! Ind imellem hader jeg alt det der smarte elektronik!
Avatar billede flashback83 Nybegynder
05. oktober 2012 - 15:55 #8
lukket