Avatar billede telecom Nybegynder
02. oktober 2012 - 12:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Avtivere bånd i Access 2007....

Hej med jer.

Er begyndt på noget Acces igen efter flere års pause.

Har lige lavet mit første selvmål, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.

Jeg er stort set færdig med mit database værktøj, og vil for at undgå fejlindtastninger osv., var planen at skjule det bånd der indeholder alle redigeringsfunktionerne.

Jeg har via access indstillinger, valgt at navigationsruden ikke skal vises. Yderligere har jeg fravalgt 'tillad lange menuer' samt 'tillad standardgenvejsmenuer' under indstillinger for bånd og værktøjslinjer. Resultatet er OK, men hvordan får jeg nu funktionerne tilbage når jeg f.eks vil redigere i front-end....??

Selvmålet består i at jeg ikke kan kalde access indstillingerne frem igen.......og dermed ikke kan redigere i databasen.

Denne må give 30 point....kom frisk.... =0)
Avatar billede mugs Novice
02. oktober 2012 - 13:18 #1
Jeg har ikke svaret på det eksakte du spørger om, men prøv at indsætte denne i en kommandoknap:

Me.AllowEdits = True
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2012 - 13:29 #2
Hold shift nede når du starter access!~)
Avatar billede telecom Nybegynder
02. oktober 2012 - 13:49 #3
Tak for svar begge.

MUGS....jeg kan ikke oprette en kommandoknap da jeg jo selv har lukket for ALT redigering......men tak for svaret anyway....

Der er 30 point på vej til SPG....det virkede.... :-)