Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
02. oktober 2012 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

importXML google docs excel problem

Hej folkens.

Jeg har et problem med en string, den hedder lige nu:
=iferror(ArrayFormula(match(A6, regexreplace(regexextract(importxml("http://www.google.co.uk/search?q="&B6&"&pws=0&gl=US&num=50","//h3[@class='r']/a/@href"), "http.*&sa\b"), "&sa",), 0)), "NR")

Problemet ligger i at jeg skal bruge resultater på dansk, så det vil at google.dk selvfølgelig skal være der og gl=US skal ændres til gl=DK, eller er det helt forkert?

Jeg synes jeg har prøvet alt, men den vil ikke tillade mig at søge i google.dk

Nogle forslag?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. oktober 2012 - 15:02 #1
du har ikke en gyldig sti til et "offentligt" test google excel ark, så vi kan se problemet ?

vh
Avatar billede jokkejensen Novice
09. oktober 2012 - 15:05 #2
desuden er det "hl" for interface, lr for resultaterne.

Prøv lr=da

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
09. oktober 2012 - 15:06 #3
og ikke DK... da for danish
Avatar billede jokkejensen Novice
09. oktober 2012 - 15:24 #5
Hvad er det så du ønsker bliver oversat ? er det GUI ? eller teksterne ?
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
09. oktober 2012 - 15:27 #6
Meningen med det er at den skal kunne køre se domænet og de keyword jeg har sat ind og så finde ud af hvor de ligger på google?

Jeg kan bare ikke forstå at den sagtens kan gøre det med engelske sider og engelske ord når der står gl=US men hvis du ændrer det til gl=da og skriver et dansk domæne og danske keywords, så skriver den bare NR?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. oktober 2012 - 15:34 #7
Ahhh så skal du bare benytte deres API, så er rettigheder osv noget lettere og tilgang til data er en "leg".

https://developers.google.com/google-apps/app-apis

Bruger selv deres .net api, calendar mm er vist stadig i rest
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
09. oktober 2012 - 15:43 #8
Jeg synes jeg har kunnet google mig frem til før at google ikke tillader at man går deres søge resultater igennem, så derfor har de ikke selv lavet et tool til det, men hvilket API skal jeg bruge for at jeg kan se hvor siden ligger med bestemte keywords på google?

Og er det slet ikke muligt at lave det i google docs? Jeg tænker at det burde være enkelt at lave når det hele var lavet men at man så bare skulle skifte over til dansk, men det er det måske ikke :) ?
Avatar billede jokkejensen Novice
09. oktober 2012 - 15:56 #9
Nej slet ikke. Du har ret i at man bliver resticseret når man browser lidt for hurtigt på google, først en captcha derefter nok et IP-ban.

https://developers.google.com/gdata/docs/batch?hl=en

Og ik sælg softwaren, kun afvikle det med jævne mellemrum for dine egne kunder :)
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
16. oktober 2012 - 15:36 #10
Nu har jeg prøvet at få det til at fungere, men det synes jeg ikke at jeg kan, men hva pokker, du skal have point for at have prøvet og du har da også ledt mig i en retning ;)

Smid et svar :D
Avatar billede smaakagemorten Nybegynder
10. april 2013 - 19:35 #11
Så smider jeg selv et svar ;)