Avatar billede lingo Nybegynder
02. oktober 2012 - 09:32 Der er 4 kommentarer

domain user har ikke rettigheder til at installere printere

Jeg har et domain hvor der både er winXP og Win7 maskiner.

Mit problem er at dem med windows 7 ikke kan installere printere uden administrative rettigheder. Det kan dem på winXP godt.

Jeg har prøvet at lave et vbs script, men her popper det op hos brugeren og beder om brugenavn og adgangskode - igen skal det være administrativt - logon scriptet er således:

set objNet = Createobject("WScript.Network")
ObjNet.AddwindowsPrinterConnection "\\server2007\Dell10"

Der er garanteret en simpel løsning på dette, som jeg håber at I vil give mig :-)
Gerne lidt udførligt skrevet ;-)

Pft.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2012 - 14:07 #1
Du kunne prøve denne linie som alm. cmd. script:

rundll32 printui.dll PrintUIEntry /ga /n\\server2007\Dell10

Læs mere om kommandofunktionen på http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee624057(v=ws.10).aspx

Der er mange printfunktioner hvor et VBS script gør livet lettere, men lige præcis til tilføjelse af en netværksprinter, tror jeg du har lettest ved at bruge ovenstående.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2012 - 14:08 #2
Arh - det her med links... - "http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee624057(v=ws.10).aspx"
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. oktober 2012 - 14:08 #3
Avatar billede lingo Nybegynder
12. februar 2013 - 11:16 #4
Beklager den sene tilbage melding.

Jeg er ikke 100% i mål, men det tyder på at man bare kan installere printeren på computeren som administrator - godt nok lokalt - men så kan brugerne på computeren selv installere.

Tanken var dog at jeg kunne gøre det via et script eller lignende, men uanset hvad jeg har prøvet fejler det.