Avatar billede MrThes Nybegynder
02. oktober 2012 - 09:17 Der er 6 kommentarer

Din hverdag - Får du det optimale ud af den?

Vi er fem gutter der er igang med et teknologi projekt. Vi synes ikke ligefrem det er nemt, at finde et nyt produkt, da mange af vores idéer på en eller anden måde, er opfundet.

Hjælp os til inspiration! :-)

Vi tænker på f.eks. et gammelt produkt, som kunne moderniseres på en eller anden måde. Et spil, et dagligt daglig dagsprodukt fra 60,70,80, 90 eller måske endda 00erne. Daglig dags produktet kunne være noget som f.eks. Mælkekartonen med skruelåg. En lille, men smart idé!

Eller, hvis det er en lille bitte ting i hver dagen, som går jer på. Det kan være alt fra når man står og børstertænder, hvor alt spyt og vand sprøjter ud over det hele og tandbørsten bliver slidt til spisebordet ikke fjerner madresterne af sig selv.

Hvis i nogle små problemer i hverdagen som går jer på, eller der er en ting fra hverdagen i ville ønske var lavet på en anden måde, så er i velkommen til at skrive! :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2012 - 10:13 #1
helle thorning går mig på

hun gør ikke noget af det der foreslåes
hun stjæler fra mig

jeg forstår ikke hvad hun siger
hun plaprer bare løs

er du i tvivl så så se geniet i dag ved folketingets åbning
hun alene vide så vi andre må være idioter

m.v.h
02. oktober 2012 - 10:48 #2
Hej,

Jeg synes ideen er ganske fin og lidt original.

Men der er et spørgsmål, jeg synes må stilles:

Skal opgaven være af teknisk / teknologisk karakter ?

Jeg mener, skal de være baseret på et eller andet teknisk (elektronisk, mekanisk, atomart eller lignende) ?

Hvorfor ikke "angribe" problemet på en mere ideologisk måde, f. eks betragte verden gennem et 5-årigt barns øjne ?

Og skrive en afhandling om hvordan de oplever teknologien.

(Alderen er valgt tilfældigt - men jeg har nok mit barnebarn i tankerne) og han ved nok hvordan verden er skruet sammen (sku' jeg hilse og sige - hehe))

Det jeg savner mest (teknologisk) er et sikrere windows-system. Et system hvor du er garanteret mod virus, orm, trojanske heste osv. Med de hurtige maskiner vi råder over i dag (3-4 Ghz klok-frekvenser, 64 bits teknologi (128 bits er vel fremme om 2 år)) må det være muligt at lave en teknologi, som ikke lader sig angribe af "alternative" programmer.

En anden mulighed er parallel processing. Har du 2 (eller flere) PC'ere i netværk og den ene er belastet 99 % og den anden 2 % må det være muligt at skrive kode, som fordeler opgaverne således at den ene tager 50 % og den anden de resterende 50 % (tallene og de respektive ydelser vil dog være variable), men formålet er at fordele opgaverne ligeligt mellem de enkelte Pc'er.

De store MAINFRAMES i gamle dage kunne det der....

Held og lykke med opgaven.

Kristian
Avatar billede claes57 Ekspert
02. oktober 2012 - 13:04 #3
mangler et elastisk snørrebånd, så jeg kan få en pæn sko, og bruge den lige så let som hyttesko.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. oktober 2012 - 13:25 #4
LEDNINGER, hader ledninger. Hvorfor kan man ikke få alt trådløst? Eller en eller anden smart og NEM måde at gemme denne, satans, opfindelse væk på ;o)
03. oktober 2012 - 10:34 #5
HEJ,

Bare en lille kommentar til michael_stim:

Min svigerinde sværger til trådløst netværk. Uanset hvordan det vendes og drejes vil hun have et trådløst netværk på sin stationære PC (som i parantes bemærket vejer jeg ved ikke hvad, men den er tung og ikke særlig transportabel).

Da jeg så måtte fortælle hende at overførselshastigheden på 802.11 (trådløst Ethernet) er ca. 50 Mbit / sec ( +/- 10 Mbit) versus kabel (802.3 kabel Ethernet) på 100 Mbit (+/- 10 Mbit) manglede hun ord, men fastholdt sin holdning til trådløst.

Det er hendes valg og det respekterer jeg naturligvis, som jeg respekterer din holdning om trådløst, men dette blot for at vise, at trådløst IKKE nødvendigvis giver den bedste eller optimale løsning.

Og som et lille (sødt ment) hib:

Hvordan havde du tænkt dig at strømmen fra EL-værket skulle komme til dine stik-kontakter ??  Trådløst ?  (hehe )

Ha en god dag !

Kristian
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. oktober 2012 - 10:53 #6
#5
Intet nyt i det du skriver, det er jo netop det der er udfordringen. At få ALT trådløst uden tab af performance. ELLER lave en løsning der gør det let og pænt at gemme ledninger væk.

Og hvor strømmen kommer TIL mine kontakter, skider jeg højt og flot på (for at sige det på pænt dansk), det er EFTER kontakterne der er problemet.