Avatar billede Sensordkdj Nybegynder
29. september 2012 - 08:39 Der er 7 kommentarer

Computer slukker pga USB fejl

Hej min pc gider ikke at starte for når den lige er startet op melder den at den har et problem med en USB og at den slukker om 20 sek. Men jeg har prøvet at tage alle stikkene ud og tænde den igen med det virker ikk. Er der nogen der ved hvad fejlen kan være :)
Avatar billede amandas2 Nybegynder
29. september 2012 - 09:29 #1
Har du prøvet usbdwiev du kan finde den på nettet her er et eksempel http://www.downloadcrew.com/article/6855-usbdeview_32-bit
Avatar billede Sensordkdj Nybegynder
29. september 2012 - 09:35 #2
Den gider jo ikke at starte rigtigt op så jeg kan ikke installere noget på den:) den når kun at vise der skærm billede hvor man kan trykke tab eller del og så kommer det der frem med at den ikke kan starte fordi.der er for mange USB stik også slukker den selv :)
Avatar billede amandas2 Nybegynder
29. september 2012 - 09:51 #3
sker det samme i fejlsikret tilstand, ellers kan du prøve at fjerne usbportene i kontrolpanelet. ellers kan du starte på en boot disk for eksempel din windows CD.
Avatar billede Sensordkdj Nybegynder
29. september 2012 - 10:35 #4
Hvordan starter man den i fejlsikret tilstand :)
Avatar billede amandas2 Nybegynder
29. september 2012 - 10:40 #5
som regel ved at trykke mange gange lige efter hinanden på F8 når du booter maskinen, afhængig af maskine og styresystem som du ikke har oplyst noget om.

Hvis det ikke virker kan du fremprovokere fejl sikker tilstand ved at holde den knap du trykker på når du starter din computer nede i 6 sekunder under opstart måske nogle gange før det virker.
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. september 2012 - 12:38 #6
Avatar billede WallyR73 Nybegynder
30. september 2012 - 12:40 #7
Det er en hardware fejl og du kommer ikke forbi BIOS'en, så alle de forslag der er herover er ubrugelige.
Du skal undersøge om nogle af benene i dine stik er blevet bøjet og nu rører hinanden eller om der er noget skidt i stikkene, der kan skabe problemerne.
Er der ikke noget synligt, så skal maskinen til reparation.