Avatar billede BTEngineer Novice
28. september 2012 - 16:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Holdskema - Kompliceret sortering

Hej Eksperter.

Jeg har en kammerat der sidder med et holdskema til noget skydning.

I kan finde skemaet her:
http://www.henrikdirect.dk/Holdskema.xlsx

Åben filen og gå ind under fanen "Score liste".

Det der skal kigges på nu er først og fremmest kolonnen "Score". Den person der har størst antal point i alt skal selvfølgelig stå øverst, og dermed skal kolonner som "Klasse", "Klub" osv. også følge med.

Nu bliver det kompliceret:
Hvis man står uafgjort i Total score, dvs. kolonnen "Score", så er det s.5 der gælder, dvs. hvis person A og Person B har scoret lige meget i kolonnen "Score", så gælder det om hvem der har scoret højest i s.5, hvis de også er uafgjort der så er det s.4 osv.

Hvordan skal det laves? Jeg er ikke selv excel ekspert, så jeg ville virkelig blive glad hvis der var en excel-haj der kunne fikse det, og lige smide en kort forklaring på hvordan det gøres - hvis det kan lade sig gøre..

Tusinde tak for hjælpen på forhånd - og god weekend!

Mvh
Henrik
28. september 2012 - 16:40 #1
En formel der beregner et fiktivt tal, beregnet på grundlag af det nævnte, kan benyttes:

=(L8*10000000000)+(K8*100000000)+(J8*1000000)+(I8*10000)+(H8*100)+G8

Sorter oplysningerne på baggrund af de beregnede værdier.
Avatar billede BTEngineer Novice
28. september 2012 - 17:21 #2
Hej!

Tak for dit svar.

Jeg er som sagt ingen excel-haj overhovedet - har prøvet ovenstående, men kan hverken hitte ud af hvordan og hvorledes det skal indsættes i mit excelark..

Beklager, men jeg er nok lidt besværlig.
Avatar billede store-morten Ekspert
28. september 2012 - 20:17 #3
Prøv at kopier:
=(L8*10000000000)+(K8*100000000)+(J8*1000000)+(I8*10000)+(H8*100)+G8
Og indsæt i "Score liste" celle T8 og fyld ned til celle T67

Prøv så at kopier:
=PLADS(T8;$T$8:$T$13)
Og indsæt i "Score liste" celle S8 og fyld ned til celle T13
=PLADS(T14;$T$14:$T$19)
Og indsæt i "Score liste" celle S14 og fyld ned til celle T19 ..osv.
Avatar billede hrGabs Novice
28. september 2012 - 20:56 #4
Hej

Måske skulle du bare prøve sorterings filteret som ligger under start fanen i højre side, som ligner en tragt.

marker 1 række, hvor jeg går ud fra din titler ligger.

klik på knappen rediger under startfanen

vælg den som ligner dette (y=filter) Y er en tragt.

så kan du sorterer på alle de kollonder du har skrevet i

bemærk hvis du tilføjer flere kollonder skal du gøre dette om igen.

I under betinget formatering kan du endda farvelægge det største og mindste resutat
Avatar billede BTEngineer Novice
30. september 2012 - 14:29 #5
Hej.

Tak for de gode svar.

Jeg fik Store-Morten's metode til at virke.

Tak for dit svar hrGabs, det var også en god løsning, men lige umiddelbart passer Store-mortens bedst til dette (min kammerat er i hvert fald tilfreds nu).

Tak for hjælpen begge to! :-)