Avatar billede Guitarist Novice
28. september 2012 - 15:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

ASP i Dreamweaver på MAC

Hej

Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig med at sætte dreamweaver op, så den kan læse ASP sider (IKKE .NET)..??

Når jeg skriver noget ASP kode, så er der bare en gul boks, hvor der står "ASP", når jeg skal se resultatet..

Håber en herinde har en god guide :)..

Og kan lige sige.. jeg håber det kan lade sig gøre, UDEN at jeg skal installere noget windows ting på mac'en
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 15:37 #1
du skal jo have en asp-server kørende for at kunne fortolke koden, og få vist den færdige side.
via https://www.virtualbox.org/ kan du oprette en ligge xp-maskine, og have IIS kørende der (du skal så også have dremweaver kørende på xp) Det kan laves, så det køres 'usynligt' på din mac (du vil se xp-menu/processlinje)
Avatar billede Guitarist Novice
28. september 2012 - 15:42 #2
Hmm. det lyder nu lidt mere besværligt, end jeg lige havde forestillet mig..

måske det er nemmere med en bootcamp med XP på .. og så bruge IIS?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 16:21 #3
ja - og brug endelig xp - vista/win7 er ikke så gode til gammel asp.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2012 - 19:40 #4
ASP virker da fint i 7.

Det er vist ikke enablet som default, men det kan man jo goere.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2012 - 19:48 #5
i xp er asp = asp - senere gik m$ til .net, og asp er noget, de understøtter, men ikke er 100% på.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2012 - 20:00 #6
IIS 5.1 (Win XP) kommer med ASP 3.0 og man kan installere ASP.NET ovenpaa

IIS 7.5 (Win 7) kommer med ASP 3.0 og ASP.NET 3.5 men ASP er disablet default og man skal ind og enable i manager

Og saa er der aendret en del i hvordan IIS goer tingene internt fra 5.x til 6.0 til 7.x
Avatar billede Guitarist Novice
01. oktober 2012 - 17:05 #7
Tak for svaret til alle.. lyder til, at jeg skal køre parallels på mac'en, for at kunne programmere i ASP... lidt æv.. men sådan er det *G*

men øhh. kan jo ikke dele point ud til alle. så en kom med et svar *G*
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2012 - 03:05 #8
svar