Avatar billede cluster Nybegynder
09. august 2001 - 22:04 Der er 7 kommentarer

dvd - hvor svaert kan det vaere?

Jeg har en pioneer atapi dvd. Hvad skal jeg bruge for at kunne se film? Der fulgte kun en diskette med drivers med i koebet.

Skal jeg bruge en dvdplayer? (jeg har downloadet free-dvd, men der skal jeg ogsaa have en dvd-decoder for at det virker ... hvad det saa end er?)

Mit andet spoergsmaal er: Jeg har koebt nogle dvd-film i Kina (bl.a. planet of the apes, jurrasic park 3 og tomb raider), men for at de skal kunne virke er der noget med at jeg skal skifte Zone-indstilling. Hvordan goer man det?
Avatar billede johannielsen Nybegynder
09. august 2001 - 22:11 #1
Køb en afspiller der er kodefri! - eller download et program til skifte med. Kan ikke lige huske hvor man kan, men prøv at kigge på

www.download.com
www.tucows.com
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 22:11 #2
Du kan finde forskellige afspillere på http://www.softlandindia.com/DVDPlayers.htm
Og Region software på http://www.softlandindia.com/DVDRegion.htm
Avatar billede guiron Nybegynder
09. august 2001 - 22:13 #3
1. Du skal være opmærksom på at du kun kan skifte Region zone et vist antal gange. f.eks. 5 tror jeg det er! -> derfor hvis du ofte skifter imellem Danske DVD\'er og Kinesiske DVD\'er så skal du have et region free tool!
2. Du behøver ikke en decoder og du kan nøjes med en dvd player. Anbefaler Power DVD, hvis man ingen decoder har.
3. Decoderen gør det at du ingen (meget lidt) belastning har på din CPU. Derfor vil film\'ene ikke hakke, og de vil ofto også få en meget flottere billedkvalitet!
4. Du skal ikke bruge yderligere hardware end det du har, for at afspille DVD.

/Guiron
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 22:16 #4
Du kan også undgå alt region sjovet, ved at gøre drevet \'region free\'
Dette gøres ved at opdatere DVD afspillerens firmware. Firmware kan du finde på http://www.firmware.fr.st/
Avatar billede cluster Nybegynder
10. august 2001 - 15:16 #5
tak for svarene. Jeg har vaeret inde og læse stort set alt hvad jeg kunne finde omkring firmware - det er en opdatering som firmaerne har lavet, som derefter er blevet ændret således at den fjerner regionslåsen.

Nogle kloge hoveder derinde mener dog at et RCG2 drev (hedder det vist?) ikke kan ændres vha. firmware. det siger de f.eks. ogsaa paa inmatrix.com

Desuden skal drevet været tilsluttet en bestemt port på en bestemt måde etc. ellers risikerer man at DVDdrevet går i permanent udu......

Andre gode forslag?

PowerDVD er vist ikke gratis?

Hvilke gratis DVDplayere kan man ændre landekoden på?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
18. august 2001 - 01:08 #6
På denne side:
http://www.doom9.org/software.htm
er der simpelthen alt man kan have brug for, når man snakker DVD,MPEG,DIVX,AVI osv.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. september 2001 - 20:23 #7
husk at lukke spørgsmålet