Avatar billede norphf Nybegynder
24. september 2012 - 11:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Robocopy / powershell

Hej

Jeg har nogle bat Robocopy script som laver noget backup.
Nogle af dem bruger noget powershell til oprydning i gamle backups og lign.

Jeg kunne godt tænke mig at konsolidere alle mine BAT filer til en powershell fil.

Findes der noget alternativ til robocopy i powershell, eller vil jeg skulle kalde robocopy/en bat fil for at nemest at holder 2 mapper i sync?

Håber mit spørgsmål er fyldestgørende nok, ellers venligst spørg ind.

Hilsen Lars
Avatar billede stalle Nybegynder
24. september 2012 - 11:39 #1
Det er lidt finurligt.
Jeg har for ikke så længe siden siddet med tilsvarende opgave.

Umiddelbart, så nej. Der findes ikke noget alternativ til robocopy i powershell. Jeg benytter selv robocopy til at udføre de backups jeg har kørende.
Dette også hvor der ryddes op i gamle, alt efter hvor længe jeg har defineret de skal gå tilbage.
Avatar billede norphf Nybegynder
09. oktober 2012 - 14:44 #2
Okay tak for svar, smid et svar så du kan få point.
Avatar billede stalle Nybegynder
09. oktober 2012 - 15:06 #3
Jeg håber du fandt ud af det du skulle have fikset.

Og tak :)
Avatar billede norphf Nybegynder
09. oktober 2012 - 18:30 #4
Jeg bruger bare robocopy inde i mit PS script, det virker fint.

Hilsen Lars