Avatar billede liden Nybegynder
09. august 2001 - 21:06 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

DVD-TV Driver

Hej,Jeg er ny i pc-problemmer ca 4md
jeg har et stort problem med grafikkort med          tv-aut,jeg har prøvet flere kort men uden der er noget der virker,nu har jeg det kort som amitech anbefaler et nvidia (riva tnt2-m64 32mb w/tv)
jeg har prøvet at instal flere driver, både dem der var med og dem man kan hente på www.driverworld.dk
jeg køre med wind-me 1000mz 128 ram.og byttet alle kabler med nye.
ps der er en sort ramme på tv skærmen når jeg tænder min pc
Avatar billede makse Nybegynder
09. august 2001 - 21:15 #1
Prøv at hente TVTool 5 eller TVCC 2000 fra http://www.tvtool.de/index_e.htm

Det er programmer, som kan bruges til at justere TV billedet mm.
Avatar billede guiron Nybegynder
09. august 2001 - 21:35 #2
Hvilke kabler bruger du? og er du sikker på at dit TV understøtter disse?
Avatar billede liden Nybegynder
13. august 2001 - 22:06 #3
har nu prøvet tvcc2000 uden held den køre overhovet ikke på nogen måde.men tvtool 5 køre i 10 min da det er en demo. HURRA der er billed på,
og i faver. hvis jeg skifter over til udgang VHS,
men det er noget skod at se dvd film af 10min,den skal køre meget stærkt,og man skal være vågen *SS* hvad gør jeg nu for at det skal køre med en alm driver,jeg syntes ikke det er den helt rigtige løsning, at man skal betale for at få det grafik kort til at køre optimalt ??? .Er der en anden løsning der er bedre.Nu ved jeg der er hul igemmen til tv-et med VHS kabel .PS*Jeg danser rundt der er håb,eller Hvad ?
Avatar billede makse Nybegynder
13. august 2001 - 22:22 #4
Hvilken version er det du har hentet på driverworld?
Prøv evt. version 14.10 som du kan hente på http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Avatar billede liden Nybegynder
26. august 2001 - 20:20 #5
Hej igen
Så har jeg prøvet version 14.10
men der er ikke muligheder så man kan omstille tv-
et til pal eller andre indstillinger i autput.Der er kun skærm og tv
er nu gået igang med 14.40
der er stadig lidt mod tilbage,men ikke meget

VH liden

Avatar billede bigmike Nybegynder
27. august 2001 - 03:32 #6
jeg forstår ikke at du har alle de problemer med dit tnt2-m64,jeg kører udmærket med original driverene men jeg har skrevet en guide til dem der gerne vil se film fra computeren til deres tv prøv at gå den igennem og se om der er noget du skulle have glemt
http://www.ao.dk/Hjemmepc/dvdontv.htm
Avatar billede liden Nybegynder
27. august 2001 - 22:00 #7
kan du (bigmike)forklare hvorfor der ikke er formater når jeg trykker på tv
og der er ikke vist noget i video output format
PS, flot side og let forstålig.

VH liden
Avatar billede bigmike Nybegynder
28. august 2001 - 08:40 #8
hej
har der ikke på noget tidspunkt været formater du kunne vælge imellem og hvad er det der ikke er vist i video output format
Avatar billede bigmike Nybegynder
29. august 2001 - 01:55 #9
udskyld lidt vagtformuleret af mig men jeg mener om der overhovedet intet står i vide output format  eller er et af formaterne  bare  låst?
en anden ting du kan prøve at gøre er at afinstallere/fjerne kortet fra enhedshåndtering og så genstarte computeren og lad den finde kortet og lad den så installere dine original drivere
enhedsorientering findes ved at højre klikke på denne comp.vælg egenskaber og så faneblade enhedsorientering 2xklik på skærmkort 1xklik på nivdia tnt2 m64 så det bliver blåt når det er sket trykker du fjern og genstarter
Avatar billede liden Nybegynder
30. august 2001 - 20:55 #10
hej igen bigmike
der stod ikke noget i output format
men efter jeg har gjort som du skrev
og kørt driver ind igen,er der sket det at der kom valgmuligheder ind i vidio autput format
men efter genstart og mærket danmark pal -og alle
kabel typer efter tur,er der en masse blandet og rystet fave billed på tv-et,men
jeg har så fjernet driver efter driver og prøvet følgene(    w9x-1410 12.41-w9x og w9x-1440  )
de driver der er med kortet på cden er også prøvet men der slet ikke noget der virker på tv-
et men w9x-1440 er der de der faver som flimmer,men ingen tv afmærkenings mulighed men nogle andre,som jeg tror kan styres af de programmer som skal køre på tv-et,så som powerdvd.så det roder jeg lidt med
ps jeg har også afinst c-drevet og startet forfra fra bunden uden held.
men jeg giver aldrig op før 1dag før kortet er 1 år gammelt
VH den bedrøvet liden
Avatar billede bigmike Nybegynder
30. august 2001 - 23:45 #11
som jeg skrev tidligere kører jeg også både med win.me og tnt2 m64, og jeg har som sagt ingen problemer men efter du har forsøgt det jeg forslog er der åbenbart forbindelse til dit tv men det er noget værre hø at se på.
så nu er det jeg begynder at spekumlere på at efter alt det du har forsøgt og skiftet gu da ve om der skulle være noget galt med tvèt :-/ ja det var bare så en lille fiks ide jeg fik, en ve jo aldri.
desværre er jeg bange for at jeg må skyde dit lille håb om hjælp fra powerdvd ned, det er kun et dvd fremviserprogram og kan ikke bruges til at omstille til dit analoge tv, men ellers et meget godt program jeg bruger det selv
Avatar billede liden Nybegynder
01. september 2001 - 21:07 #12
hej igen bigmike
jeg ved at mit tv ikke fejler noget
har taget tempertur med tv-tool en demo
og det kan køre uden problemer
jeg tror snart det er win-me der fejler noget
jeg har kørt win-me ind fra førstehjælpen
jeg har ikke orginal cd.
og min putter er ikke født med tv-aut
så hvis der mangler noget på den version der er på førstehjælps cden er det noget,skod
har du instal win-me fra orginal-cden???
VH liden
Avatar billede bigmike Nybegynder
02. september 2001 - 13:37 #13
ja det er originalen jeg har inde, har også hørt at opgraderings versionen vist ikke er hvad den burde være.
jeg har selv haft en førstehjælps cd fra compaq og der manglede der flere ting i forhold til originalen, men om der lige skulle mangle noglet til din pc der giver dig de problemer ved jeg ikke noget om desværre.
så hvis du kender en der har originalen så prøv at låne den og se om det virker på dit problem, gør den det så køb orig. eller endnu bedre køb xp da winme i det hele taget ikke har et særligt godt ry, personligt har nu kun haft gode erfaringer med den, det eneste problem jeg har haft er at den ikke frigiver ram, når man arbejder med computeren, men det fandt jeg et program der kunne klare for mig