Avatar billede niels95 Nybegynder
22. september 2012 - 16:30 Der er 11 kommentarer

DVD-brænding af film

Hejsa

Jeg har købt en film i iTunes Store der har formaten .m4v Filmen er i HD-kvalitet og fylder 6,78 GB.

Er der nogen der ved om man kan købe brændbar DVD (-r eller +r), der kan brænde så stor en film, vel og mærket, ikke en dobbelt DVD, så man ikke pludselig skal vende DVD'en midt i når man ser filmen?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
22. september 2012 - 17:27 #1
Hej.

  Du skal have en dual-layer skive, men være lige opmærksom på at den er beskytet via DRM.

De bedste hilsner
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
22. september 2012 - 18:35 #2
Der skulle kunne være omkring 8 GB på en dual layer DVD så det burde du kunne hvis ellers du har en sådan brænder.
Avatar billede tiger_dk Mester
22. september 2012 - 22:53 #3
Det er en DVD R+ DL skive du skal have fat i ! Sån en skive kan indeholder 8.5 GB !

http://www.billigmedien.de/?page=pi&l1=4&l2=12
Avatar billede tiger_dk Mester
22. september 2012 - 22:54 #4
psst... få Verbatim skiver, det er noget af det bedste du kan få...
Avatar billede niels95 Nybegynder
23. september 2012 - 08:50 #5
En DVD R+ DL skive - kan man brænde den sålede, at man ikke skal vende skiven midt i en film?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 08:55 #6
Er ikke sikker på det, men kunne ConvertXtodvd krympe den så den kunne afpasses en dvd?
Er der nogle med erfaringer her?
Vill sellvfølgelig blive en lille forringelse af kvalitet, men ikke sikkert det ville være specielt synligt.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 08:59 #7
Som jeg forstår dual layer teknikken skal man ikke vende pladen.
Informationerne skrives i to forskellige dybder på på mediet, og skifter når den har afspillet det første lag. Man vil hvis man ved det kunne se den skifter lag. Har kigget på en Wikipedia om det og lægger lige lidt info:
Dual-layer recording

Dual-layer recording (sometimes also known as double-layer recording) allows DVD-R and DVD+R discs to store significantly more data—up to 8.5 gigabytes per disc, compared with 4.7 gigabytes for single-layer discs. Along with this, DVD-DLs have slower write speeds as compared to ordinary DVDs. When played, a slight transition can sometimes be seen in the playback when the player changes layers. DVD-R DL was developed for the DVD Forum by Pioneer Corporation; DVD+R DL was developed for the DVD+RW Alliance by Philips and Mitsubishi Kagaku Media (MKM).[25]

A dual-layer disc differs from its usual DVD counterpart by employing a second physical layer within the disc itself. The drive with dual-layer capability accesses the second layer by shining the laser through the first semitransparent layer. In some DVD players, the layer change can exhibit a noticeable pause, up to several seconds.[26] This caused some viewers to worry that their dual-layer discs were damaged or defective, with the end result that studios began listing a standard message explaining the dual-layer pausing effect on all dual-layer disc packaging.

DVD recordable discs supporting this technology are backward-compatible with some existing DVD players and DVD-ROM drives.[25] Many current DVD recorders support dual-layer technology, and the price is now comparable to that of single-layer drives, although the blank media remain more expensive. The recording speeds reached by dual-layer media are still well below those of single-layer media. A potential reason is how Dual Layer discs are not as well matured compared to the Single Layer discs, as well as consumers, on a whole, have no desire for increased burning speeds.

There are two modes for dual-layer orientation. With Parallel Track Path (PTP), used on DVD-ROM, both layers start at the inside diameter (ID) and end at the outside diameter (OD) with the lead-out. With Opposite Track Path (OTP), used on many Digital Video Discs, the lower layer starts at the ID and the upper layer starts at the OD, where the other layer ends; they share one lead-in and one lead-out.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. september 2012 - 11:32 #8
Hej igen.

  Helt rigtigt, den skal ikke vendes, men skrives netop i to lag, altså dybder. Du kan godt "krybe" en film til at passe på en single-layer skive på 4.7GB men tabet ER synligt, især passager med støre nogenlunde ensfarvede flader som f.eks. mørke passager.

De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
23. september 2012 - 12:43 #9
#8 ok. Tak for info.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. september 2012 - 08:48 #10
Jeg mener faktisk du kan lave forsøget selv med FairUseWizard, hvis du har den i værktøjskassen. Sort bliver let meget "flad"; det er overraskende, så mange nuancer, der rent faktisk er i mørke.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2012 - 08:48 #11
dette er et af de rigtig gode

kan brænde de skiver i dual layer og så videre

https://www.ashampoo.com/en/eur/pin/3210/Burning_Software/Ashampoo-Burning-Studio-11

se her

https://www.ashampoo.com/en/eur/psr/3210/Burning_Software/Ashampoo-Burning-Studio-11/Videos%20/%20Screenshots

skiverne du skal bruge er ret dyre endnu
så HVIS du absolut skal så brug RW skiver(genskrivbare)
de skulle kunne slettes og genbruges op til 1000 gange
har ike hørt om nogen der har prøvet det endnu