Avatar billede bufli Mester
21. september 2012 - 08:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Western Digital World Edition II - går i dvale. Windows kan ikke finde drev

Hej eksperter

Jeg har et Western Digital World Edition II NAS drev. Jeg kører Windows 7.

Når jeg logger på Windows, kan Windows meget hyppigt ikke finde mine drev jeg har mappet. Så må jeg hen at afbryde forbindelsen til drevet, og mappe drevet igen.
Når jeg gør det, kan jeg høre at harddiskene i NAS'en speeder op, så de må være gået i dvale. Det er nok meget smart mht. strømforbrug, men det er temmeligt irriterende, at jeg skal mappe mine drev forfra dagligt.

Er der nogen der har en ide til hvad jeg skal gøre?

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 08:42 #1
Formoder den er koblet over lan?
Er den kan du kigge i din enhedshåndtering under dine netkort-egenskaber-strømstyring.
Prøv at se her om Windows må lukke for strømmen for at spare strøm.
Er det tjekket af, så fjern hak.
Avatar billede bufli Mester
21. september 2012 - 19:12 #2
Hej

Ja - den er koblet til over lan.

Jeg kunne se at der var et flueben i "Tillad, at computeren slukker denne enhed for at spare strøm". Det har jeg nu fjernet, så nu afventer jeg lige om det hjælper. Det ville være dejligt.

Mens vi venter på at se om det er det der skal til, kan du mon så forklare mig hvorfor dette skulle hjælpe. PC'en er jo sluttet til en router, og NAS'en til samme router. Hvad når PC'en er slukket?

Nå - men det bliver spændende at se om det løser problemet.

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede 220661 Ekspert
21. september 2012 - 19:20 #3
Godt spørgsmål.
Min forklaring er at dit nas drev ikke kan "se" lan porten på pc og derfor går i dvale.
Håber det er det som er tilfældet, for jeg har ikke andre bud.
Avatar billede bufli Mester
24. september 2012 - 18:21 #4
Hej igen

Indtil nu har jeg ikke oplevet problemet en eneste gang, så jeg tror ovenstående har løst det.

Smider du et svar, så lukker jeg spm.

Tak for hjælpen.

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede 220661 Ekspert
24. september 2012 - 19:48 #5
velbekomme