Avatar billede Tripp Nybegynder
20. september 2012 - 15:34 Der er 10 kommentarer

Hjælp - Min computer slukker

HJÆLP !!

Min computer har de sidste 3 måneder lukket ned uden advarsel. pludselig bliver skærmen sort og en blå boks med den samme tekst hver gang.

Teksten er:
A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

APC_INDEX_MISMATCH

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed. If this is a new installation, ask you hardware or software manufacturer for any windows updates you might need.

if problems continue, diasablre or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select advanced startup opstions, and then select Safe mode.

Technical information:
*** STOP : =x00000001 (0xFFFFF880011B6EB0, 0x0000000000000000, 0x000000000000FFFF, 0x0000000000000001)

*** fltmgr.sys - Adress FFFFF880011B6EB0 base at FFFFF88001186000, DateStamt 4ce7929c

Collecting data for crash dump ...
Initializing disk for crash dump ...
Beginning dump of physical memory.
Dumping physical memory to disk: 85
________________________________________________

Mit spørgsmål er om denne besked er pga. en virus og at jeg dermed skal have slettet alt på computeren, eller om det er noget jeg selv kan gøre ?

Jeg har heldigvis forsikring på den, men jeg går på universitetet, så har brug for min computer..

Håber i kan hjælpe mig - jeres svar må gerne være på forståeligt sprog ;) jeg er ikke det store computergeni :)

Bare til orientering er min computer en SONY Vaio VGN-NW21SF med Windows 7.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2012 - 15:40 #1
Hej og velkommen til.
Prøv at tjekke om dine drivere er up to date.
Og prøv evt at deaktivere din Firewire.
Kan se i nogle tråde at den kunne være problemet.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2012 - 15:41 #2
Andre ting man kan gøre er at tjekke disken for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2012 - 15:48 #3
http://sonyvaiodriver.com/search/+VGN-NW21SF/page/2/
Der er tre sider og kører din pc med 64 bit er det disse du skal bruge
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2012 - 16:31 #4
http://intl.feedfury.com/content/47773207-fix-apc-index-mismatch-blue-screen.html

se under det her

How To Fix :
Hotfix information
A supported hotfix is available from Microsoft. However, this hotfix is intended to correct only the problem that is described in this article. Apply this hotfix only to systems that are experiencing the problem described in this article. This hotfix might receive additional testing. Therefore, if you are not severely affected by this problem, we recommend that you wait for the next software update that contains this hotfix.

m.v.h
Avatar billede Tripp Nybegynder
20. september 2012 - 19:15 #5
Nu har jeg lige kørt den der cskdsk for at tjekke mine drivere og den sagde at det hele var i orden :)

så nu må jeg lige prøve den der sony vaio driver
Avatar billede Tripp Nybegynder
20. september 2012 - 19:16 #6
øh hvilken en skal jeg vælge på den der sony hjemmeside ? :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2012 - 19:30 #7
Du skriver du kører Windows 7, men vi kan ikke se om det er 32 bit eller 64 bit du kører.
Hvis ellers Win 7 er på samme måde som xp kan du højre klikke på computer og vælge egenskaber.
Her skulle du kunne se hvilken version du bruger.
Avatar billede Tripp Nybegynder
20. september 2012 - 20:02 #8
det er en 64 bit
Avatar billede Tripp Nybegynder
05. oktober 2012 - 15:16 #9
Hej igen ...

Undskyld der er gået nogle dage siden jeg har skrevet sidst, men har ventet på at se om jeres forslag har hjulpet, og det virke det til :)

Så mange tak for hjælpen alle sammen :)
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2012 - 16:11 #10
Velbekomme.