Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
19. september 2012 - 23:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Delt privat netværk - ny windows 7-maskine vil ikke komme på

Hej

Jeg deler en internetforbindelse i en andelsforening og i skrivende stund er der tilsluttet brugere med winXP, vista, mac OS 10,7 og diverse iPads og -pods der tilgår via trådløse accesspoints.

Men NU er en beboer kommet med en fabriksny windows 7 (stationær) pc som ikke kan forbinde til internettet via kabel (og har ikke trådløs hardware).

Netværket ser ud til at være rigtigt nok og win7 betragter sig selv som værende på netværket, men siger at netværket ikke har forbindelse til internettet... Det er da besynderligt?

Nogen gode bud på at løse denne sag?
Avatar billede Nereos Nybegynder
20. september 2012 - 00:32 #1
Mit første gæt er IP adressen og ikke mindst dens gateway/dns.

Tjek at den får DHCP/DNS som den skal.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
20. september 2012 - 11:26 #2
Som Nereos siger, så tjek ip configutrationen.

Tjek den på en maskine, hvor det fungere, samt den hvor det ikke gøre.

Åben en cmd og skriv ipconfig /all

Prøv at sammenlign de to resultater.
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
25. september 2012 - 22:51 #3
Så gik der lige en masse tid - sorry. Det er ikke fordi jeg ikke er interesseret.

NÅ! Vores delte net har mange problemer for tiden, men grundlæggende er win7 stadig hårdere ramt end alt andet.

Ved cmd >> ipconfig /all
viser både XP og win7 (på to forskellige maskiner, med samme netledning) at DHCP (og Autoconfiguration Enabled) er slået til.
Det hele ser meget ens ud.
win7 påstår at der er forbindelse til router, men at router ikke har hul igennem til internet. Besynderligt fordi andre maskiner godt kan komme igennem til internet (med nogle irriterende afbrydelser, men det hører nok til nogle andre spørgsmål)
Avatar billede Nereos Nybegynder
26. september 2012 - 01:06 #4
Jeg har ikke lige flere ide'er andet end det kan være din router der står forkert opsat.
Prøv at nulstille den fuldstændigt og så sætte den op igen.
Husk at skrive de forskellige indstillinger ned.

Evt, kan Jeg eller en anden herfra E tjekke den via teamviewer.
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
03. oktober 2012 - 02:03 #5
Nereos: tak for tilbud, men jeg er i den klemme, at jeg ikke kan "komme ind" i vores fælles router. Lang historie! Men jeg kan ikke genskabe de nuværende indstillinger. Hvis jeg nulstiller og det ikke hjælper og jeg ikke kan komme tilbage vil det være meget trist.

Håbede bare, at der var en eller anden typisk "security" indstilling i win7 der skulle slås fra eller noget.

Hvis (når) jeg bliver helt desperat nulstiller jeg, men det er jeg ikke helt klar til.
Avatar billede hea_dk Nybegynder
05. oktober 2012 - 10:55 #6
kan den nye windows 7 pc godt pinge de andre pc på netværket ?
kan du ikke også prøve at smide ipconfig /all output her ind helst fra win7 der ikke virker også en der gør :)

hvordan er win 7 kabel opkobling til router vs din xp?
Avatar billede morgan_freeman Nybegynder
05. november 2012 - 22:02 #7
Jeg lægger selv et svar - problemet viste sig at være en 'ukendt' router sat på det delte netværk som udsendte DHCP-serving.

Min og andres XP-computere kunne (de fleste gange) forbinde til den rigtige router og dermed www - mens Windows7 maskinen valgte den forkerte (muligvis fordi den svarer hurtigere).