Avatar billede dwr Nybegynder
19. september 2012 - 16:15 Der er 1 løsning

Excel 2007, Data-udtræk på tværs af filer.

Jeg har et problem. Jeg kan se, at lignende problemer har været oppe et hav af gange herinde, men jeg kan ikke lige umiddelbart finde et konkret svar på mit problem.

Jeg sidder med to excel-dokumenter (a.xlsx & b.xlsx).
[a.xlsx] er en master-fil, hvor jeg og andre tilføjer data (på et fælles netværk). Den indeholder A til O kolonner og mange hundrede rækker.

[b.xlsx] er en skabelon, hvorfra jeg vil trække nogle udvalgte kolonner fra [a.xlsx] til (dynamisk).

Derfor vil jeg gerne kunne trække hele kolonne A (fra plads 3 - eksempelvis - til uendeligt) fra [a.xlsx] til [b.xlsx]. Samt nogle enkelte kolonner som jeg så tænker, trækker data fra [a.xlsx]'s øvrigt baseret på, hvilke værdier, der står i [b.xlsx]'s kolonne A...


Jeg håber det giver mening...

Kan det gøres med noget indbygget i Excel eller skal jeg til at rodde med VB? Og hvis jeg skal, hvor finder jeg en guide til at få løst en sådan opgave? (Jeg kan grundlæggende programming (java, sql), ingen scripting og har ikke tidligere erfaring med VB).


På forhånd tak for hjælpen...
Avatar billede dwr Nybegynder
15. februar 2013 - 12:54 #1
Luk

Dette er ikke nødvendigt for mig mere.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Vi har et stort udvalg af Excel kurser. Find lige det kursus der passer dig lige her.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester