Avatar billede g41384 Nybegynder
19. september 2012 - 13:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skriv Tal, hvis det ikke fremgår af liste

Hej,

Jeg har mange gange haft brug for denne funktion, og er altid endt med at sortere, beregne og slette. Det må kunne gøres mere smart uden at bruge en makro.

Kolonne A indeholder en forskellige kundenumre med produkt A, Kolonne B indeholder forskellige kundenumre med produkt B. Jeg vil gerne "vaske" numrene i kolonne C, så de kundenumre, som står i A og B og ikke kommer i kolonne C. Dvs. kolonne C skal være kolonne B - A.

Jeg håber, at der findes en funktion.

Venlig hilsen

Morten
Avatar billede supertekst Ekspert
19. september 2012 - 13:20 #1
Hvorfor ikke en makro?
Avatar billede g41384 Nybegynder
19. september 2012 - 13:23 #2
Jeg skal kunne sende arket ind og ud af min mailboks og filer med makroer må ikke sendes via mail.

Sikkerhedsregler...
Avatar billede g41384 Nybegynder
19. september 2012 - 13:26 #3
Er det kun muligt at dele info med en makro, så skal jeg have en pædagogisk vejledning, så selv jeg kan finde ud af det.

Jeg er makro bruger 0.01, så jeg skal holdes i hånden.

Så må jeg kunne slette den igen efter brug...
Avatar billede supertekst Ekspert
19. september 2012 - 13:33 #4
Har du prøvet med Lopslag?
Avatar billede g41384 Nybegynder
19. september 2012 - 13:49 #5
Jeg kan ikke gennemskue brugen af Lopslag i dette tilfælde.

=HVIS(LOPSLAG(B6;A$6:B$1032;2;FALSK);"";B6)

Så er felterne blake, når tallene går igen, mens der står #I/T i alle øvrige felter.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. september 2012 - 13:55 #6
Suppler evt. med funktionen Er.Ikke.Tilgængelig
Avatar billede g41384 Nybegynder
19. september 2012 - 14:05 #7
Kan få den til at skrive SAND eller FALSK, men ikke til at give mig tallet.

=ER.IKKE.TILGÆNGELIG(HVIS(LOPSLAG(B6;A$6:B$1032;2;FALSK);0;1))
Avatar billede g41384 Nybegynder
04. oktober 2012 - 10:44 #8
Ingen brugbare løsninger...Så jeg lukker tråden.