Avatar billede maximuss1001 Nybegynder
19. september 2012 - 10:41 Der er 3 kommentarer

Google Maps - Motorvejs afkørsel

Hej,

Er der nogen af jer der ved om det er muligt at få fat i GPS kordinater på motorvejs afkørseler på Google Maps ?

Jeg har prøvet at google det men det er ikke lykkes mig at finde nogen eksempler på det nogen steder.

/Bjarne
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2012 - 10:56 #1
jeg har så MapsGL aktiveret (ved ikke om det betyder noget).
Men højre-klik på en motorvejsafkørsel og vælg 'hvad er der her', og der kommer en grøn pil, og lidt tekst om stedet - og koordinater vises i søgefeltet
Helsingørmotorvejen
3490 Kvistgård 136 m N
har 55.981713,12.511254
det kommer så lidt an på, hvor på afkørselen, man får sat pilen.
Avatar billede maximuss1001 Nybegynder
19. september 2012 - 12:11 #2
Det virker godt nok :)
Men jeg mangler at uddybe hvad jeg skal bruge kan jeg godt læse nu.
Det jeg er ude efter er en måde at gøre det i deres Map API - jeg skal nemlig bruge de informationer til en hjemmeside jeg vil lave.
Jeg kunne godt gøre det manuelt for, men europa er sgu et ret stort projekt at kaste sig ud i på den måde, der er alligevel temmelig mange afkørsler ;)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2012 - 12:26 #3
du skal nok ned i de kortdata, som de enkelte lande har.