Avatar billede uthsen Nybegynder
17. september 2012 - 15:14 Der er 6 kommentarer

Hyperlink

Hejsa

Jeg sidder og forsøger mig med at åbne en xlsm fil fra en html fil.
Det går helt fint, men jeg vil gerne have linket til at åbne et bestemt faneblad og bestemt celle i selve xlsm-filen.

Har prøvet alt, dog ikke det der får linket til at virke!!
Kan nogle kloge hoveder hjælpe?

link: <a href="a.xlsm">test</a>
Har prøvet <a href="a.xlsm#A17!A100">test</a>
og alt mulig andet og intet virker.
Bl.a givet cellen et navn o.s.v.(anker)

Jeg kan fint få åbnet filen: "a.xlsm", men bliver ikke ført videre til et bestemt ark og celle i filen og det er det jeg gerne vil have.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. september 2012 - 16:15 #1
Måske oprette en makro i selve Excel-filen, der udføres når filen åbnes.
Avatar billede uthsen Nybegynder
17. september 2012 - 16:36 #2
Det tror jeg ikke er løsningen, da jeg skal have lavet en række links, som hver især åbner denne xlsm fil og derefter går til forskellige faneblade og celler.
Avatar billede store-morten Ekspert
17. september 2012 - 22:52 #3
Måske:

"../excelfil.xlsm#Ark2!A1"
Avatar billede store-morten Ekspert
17. september 2012 - 22:57 #4
<a href="a.xlsm#Ark2!A1">Gå til ark2, celle A1</a>
Avatar billede uthsen Nybegynder
19. september 2012 - 23:49 #5
Nej desværre "store.morten" . filen åbner på startsiden, men går ikke videre til faneblad og celle.
Avatar billede uthsen Nybegynder
20. september 2012 - 11:21 #6
Lige for eksemplets skyld:

http://www.aros-innovation.dk/a.html