Avatar billede vuffe Nybegynder
09. august 2001 - 19:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

min skide optiske mus

ja jeg har probs med min Logitech optiske mus. Når jeg rykker meget hurtigt med den går den fuldstændig anal, og bevæger sig i alle mulige mærkelige retninger.
Jeg forventer ikke at problemet kan løses, da jeg personligt tror at det er selve musen der ikke kan opdatere hurtigt nok, men ville selvfølgelig lige høre xperterne først.
\'vuf
Avatar billede bbs Nybegynder
09. august 2001 - 19:16 #1
Start-Instillinger->Kontrolpanel.

I den menu skal der helst være noget med mus ..
Avatar billede superib Nybegynder
09. august 2001 - 19:21 #2
Hvordan ser din mussemåtte ud??
Jeg har selv en optisk mus... og har fundet ud af at ens mussemåtte helst skal være at stof, og helst i den samme mørke farve (ingen mønstre/billeder)....
Avatar billede dar Nybegynder
09. august 2001 - 19:22 #3
vuffe>> Jeg har samme problem og det er PISSEIRRETERENDE!!!
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. august 2001 - 19:28 #4
bbs> øøhhh ja det er der sq osse, men hvor er det lige du vil hen?
superib> jeg bruger overhovedet ingen musemåtte, men en helt hvid blank plade.
dar> altid dejligt at høre att man ikke er alene om problemet. Og det er hammertræls når jeg skal fragge i CS, og min sensitivity er 1,5 eller 2.
Avatar billede nomiz Nybegynder
09. august 2001 - 19:36 #5
Jeg har haft samme problem, indtil jeg skiftede til kuglemus igen
Avatar billede foldager Novice
09. august 2001 - 19:41 #6
Jeg har også en optisk logitech, og det kører uden problemer. Jeg tror dog godt jeg ved hvad I mener. Jeg startede med at sætte den til USB-porten, og der gav den nogle mystiske hop fra sig.

Nu sidder den på PS2-porten og jeg har skruet opdateringen helt op på 200/s (det kan man vist kun på PS\"-porten).
Avatar billede superib Nybegynder
09. august 2001 - 19:46 #7
Aha!... En blank hvid plade, er nok det værste du kan bruge til en optisk mus (lige pånær et spejl)!! :) Hvis overfladen du bruger er for blank, reflekteres lyset ikke korrekt... Og musen fare vild :o)
Avatar billede drone Nybegynder
09. august 2001 - 23:12 #8
superib har fuldstændigt ret. Optiske mus på hvide ller meget blanke oveflader holder bare ikke.
mht. om man skal vælge usb eller ps/2, kan jeg kunsige at hvis man kan få usb til at virke, da der er langt hurtigerre opdatering her.
Avatar billede vuffe Nybegynder
09. august 2001 - 23:23 #9
usb virker fint.
men skal jeg så bare købe en sort musemåtte eller afprøve det på noget sort underlag. Jeg har nemlig opdaget at en musemåtte har så glat overflade, så den kan nemt hakke.
Foruden det tror jeg ikke det løser problemet, for min ven der lige har købt en Razer BS 2k har samme prob.  Problemet for mig er ikke i windoze, men i CS når min sensitivity er helt i bund.
Avatar billede viisholm Nybegynder
09. august 2001 - 23:33 #10
jeg har også en mus der lidt mærkeligt sjovt nok af mærket logitech min scroll virke ikke trådløs
men den anden jeg har er magen til også med scroll på dog med ledning og der virket den Æv
Avatar billede thomaspckoeber Nybegynder
10. august 2001 - 09:24 #11
Jeg mener også, at det er overfladen på bordet. Selv har jeg et træ-underlag, der virker upåklageligt. Der kan musen \"orientere\" sig.
Avatar billede vuffe Nybegynder
29. august 2001 - 17:27 #12
jeg lukker nu, da ingen af svarene kunne løse problemet.