Avatar billede npb Nybegynder
16. september 2012 - 20:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hakker i Skype/MSN, når man skriver imens cam er aktivt.

Hejsa til jer alle!

Jeg har en utrolig lækker stationær computer, som har følgende specs:

Palit GeForce GTX 680
Intel Core i7 3770 3.4Ghz 8MB
Corsair DDR3 16GB
Seagate Barracuda Green 1.5 TB
Crucial RealSSD 256
ASUS Sabertooth Z77 S1155
Raidmax RX-1000
Antec Kühler H20 920

Når jeg sidder på Skype, og cammer, så begynder det efter 5-10 min, at hakke når jeg skriver i skype. Dette er KUN hvis MIT webcam er aktivt imens. Dette er sker også i MSN.

Har opdateret drivere til netværkskort, grafikkort, bundkort, og hvad der ellers kan hentes drivere til.

Min netforbindelse er 90/90, og når jeg går ind under Ressourceovervågning, er der ikke rigtig noget der viser, hvad problemet kan være.

Nogle der har et forslag til, hvad det kan være?

Hilsen Nikolaj
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2012 - 20:11 #1
når du taster, så vil det være i forgrunden, og hvis du er langsom, så tager du tid fra baggrunds-job.
kontrolpanel/system, fanebladet avanceret - klik på indstillinger ved ydeevne - igen fanebladet avanceret - marker, at den skal give bedste ydelse til baggrundstjenester.
OK hele vejen ud, og genstart.
Test og meld tilbage.
Avatar billede npb Nybegynder
16. september 2012 - 20:23 #2
Jeg har Windows 7. Så når jeg går ind i Kontrolpanel, skal jeg så klikke på System og Sikkerhed?
Avatar billede npb Nybegynder
16. september 2012 - 20:25 #3
Hov, og jeg mener ikke selv at jeg skriver langsomt.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2012 - 20:36 #4
i kontrolpanel - der er en, der hedder system - tag den - i menuen til venstre går du ind i 'avancerede systemindstillinger' - så fanebladet avanceret, indstillinger... osv.

Og - du skriver langsomt - en pc kan mill operationer pr sekund, og du ligger næppe på mere en 3-4 anslag.
Avatar billede npb Nybegynder
16. september 2012 - 20:38 #5
Dvs, alle skriver langsomt i princippet?

Ja, jeg fandt det. Jeg tester lidt, og vender tilbage til dig! :)
Avatar billede npb Nybegynder
16. september 2012 - 21:09 #6
Det hjalp desværre ikke..

Har du måske andre forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. september 2012 - 21:13 #7
så bliver du nok nødt til at afinstallere webcam, og låne et andet (=andet mærke) og prøve. Det kan jo næsten kun være cam's driver, der ophober data og kludrer i det.
Avatar billede npb Nybegynder
17. september 2012 - 20:35 #8
Hmm, måske et dumt spørgsmål. Men, kan man opdatere sin CPU med drivers..?
Avatar billede npb Nybegynder
17. september 2012 - 21:52 #9
Nej okay. Det kan man så ikke.

Altså, jeg har fundet ud af, at det IKKE er webcammet, eller dens drivere. Jeg har prøvet med et Creative Webcam, og selvfølgelig slettet de Logitech drivere der lå, og sørger for at installere de Creative drivere, som der skulle installeres.

Det virker som om, at der simpelthen bliver suget for meget ud af nettet, da Skype nogle gange brokker sig over at forbindelsen pludselig bliver for lav. Men lukker jeg cammet ned, og lige slukker og starter skype op igen, så er det hele perfekt, i lidt tid..
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2012 - 10:08 #10
jeg ved ikke, om man kan optimere netværkskortets buffere - men jeg ville nok gå efter det, som årsagen.
Avatar billede npb Nybegynder
01. oktober 2012 - 00:30 #11
Har fundet ud af, at det var strømforsyningen, der var problemet.
Avatar billede npb Nybegynder
11. januar 2013 - 22:05 #12
Nå, det løste det ikke.

Nu har jeg så også fået en bærbar, og på den sker det også. Så det må jo næsten være noget driverrelateret.

Er der nogen, der har nogle forslag?