Avatar billede Slettet bruger
16. september 2012 - 15:19 Der er 2 kommentarer

Overførelse af hjemmeside til synology nas DS209+II

Jeg har en aktiv hjemmeside og domæne-mail, der er hostet hos one.com.

Jeg vil gerne overføre dem begge til min synology nas DS209+II (DSM 4,0 2228). Hvordan kan det gøres uden at det går ned ?

Selve hjemmesiden ligger hos WIX.com og skal i første omgang blive der.

Mit niveau er WYSIWYG, så jeg håber ikke det er alt for kompliceret :-)
Avatar billede Thomas_NS78 Mester
16. september 2012 - 15:47 #1
Hej
1 opdater dit NAS til nyeste udgave :)

Jeg har ikke beskæftiget mig med mailserver delen. for at installere den, så skal du hente pakken på synology.com og installere den via package manager. dernæst er der noget setop, det kan jeg ikke hjælpe dig med kva. min manglende erfaring med mail server delen

Når du har sat den del op, så skal du sikre at du får åbnet for port 25 inbound og NAT/PAT'et den til dit NAS

Efterfølgende skal du rette din DNS opsætning for dit domain (MX) så den peger på den offentlige adresse som dit NAS har.

Vedr. webserver
Gå i kontrol panelet og aktiver webserveren
læg dine hjemmeside filer over på NAS'et
sikre dit at din hjemmeside virker
åben din firewall og tillad port 80 samt NAT/PAT således at trafikken rammer din synology
ret din DNS opsætning for dit domain til at pege på den offentlige adresse som dit NAS har
Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2012 - 10:13 #2
Hej Thomas,

Tak for uddybende svar. Jeg har brugt noget tid på at løse udfordringen, og har valgt at beholde hjemmesiden på wix.com, men min domain mail kører nu via Google App, som har en gratis version, der matcher mit behov.

http://www.google.com/intl/da/enterprise/apps/business/pricing.html