Avatar billede nicolaib Praktikant
16. september 2012 - 00:12 Der er 2 kommentarer

Sammenligning af bærbare

Hej eksperter
Jeg står overfor at skulle vælge en bærbar. Den skal kunne bruges til almindeligt internet- og kontorbrug, webudvikling, Photoshop og Flash og lidt videoredigering samt almindelig video- og musikafspilning. Den skal ikke bruges til at spille spil.

Den må maksimalt have 14" skærm, og jeg planlægger at anskaffe en USB 3.0 docking station, idet jeg mest skal bruge den stationært med en 24" skærm.

Jeg har fundet disse 3 bud:
Lenovo Thinkpad Edge s430:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-edge-s430-3364-id-6834081.aspx?tn=ProductDetailsSpecifications
Dell Vostro 3350:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/dell-vostro-3350-id-6680339.aspx
ASUS U31SG:
http://www.edbpriser.dk/baerbar/asus-u31sg-rx020v-id-6289443.aspx

Jeg havde forestillet mig at opgradere til 8 GB RAM uanset model.

Der er væsentlig prisforskel, synes jeg, og jeg er usikker på, om jeg får værdi ud af vælge Lenovoen, som er dyrest. De andre har jo egentlig bedre grundlæggende specs, men de halter på RAM- og HDD-hastighed og på grafikkort. Derudover har Lenovoen bedre interfaces, samt nyere teknologier, så vidt jeg kan forstå.

Vil I give mig et bud på, hvilken en jeg skal vælge?
På forhånd tak.
Avatar billede cerby Nybegynder
16. september 2012 - 01:40 #1
Lenovo: Core i5 Dual-Core 2.5 GHz, 4 GB Ram 1600 MHz, GeForce GT 620M 2GB
Asus: Core i5 Dual-Core 2.5 GHz, 6 GB Ram 1333 MHz, GeForce 610M 1GB

Dell:Core i7 Dual-Core 2.5 GHz, 6 GB Ram 1333 MHz, Radeon HD 6470M 512MB

efter som du skal bruge den til grafisk redigering, ville jeg vælge Asus'en. Du sparer 1800 kroner, for 2 gb mere ram, men et grafikkort der er 1gb mindre og en model ældre. 1gb grafik burde være mere end nok til photoshop.
de 1800 kroner i forskel kan du meget vel bruge på ram.
Avatar billede nicolaib Praktikant
22. oktober 2012 - 00:45 #2
Tak for hjælpen.
Læg et svar så får du dine point.